myma.blogg.se

En blogg om att leva och komma ur skuggan.

Arg så in i Norden

Publicerad 2013-04-17 07:42:24 i Allmänt,

Hör på radion ngt som gjorde att packningen flög!!! Nu skall arbetsgivarna betala 10 procent eller mer till föräldralediga. räcker det inte att vi redan betalar semestern och de sociala avgifterna??? Skall jag nu bara anställa sterila eller frigida personer?? Detta skulle alltså möjliggöra att fler pappor skulle vara föräldralediga!!! 
Dessa individer skulle nog inte skaffa sig barn om de inte är beredd på att sänka sin standard. Barn kostar pengar och då kan man kanske måsta välja bort, renoveringar och andra inköp.
 
Jag hoppas att inte detta kommer att ske,för då lägger jag ner och blir samhällsfrånvänd ultramoderat med påk och plakat. Oj så arg jag är..grrrrr
Är det företagen som är till för de anställda?? Är det inte så att man skall vara jävligt tacksam att det finns ngn som betalar lön till en som man kan försörja sig på??? Jag och de flesta företagare sliter arslet av oss och merparten har då inga fantasilöner. Är det jag som skall vara den som skall vara glad att jag har ngn att anställa så jag kan få betala deras liv. 
idioter, kalvskallar förbannade blodsugare till rödtottar.....

Kommentarer

Postat av: farmor2010

Publicerad 2013-04-17 23:14:48

Va??!!??
Det kan ju bara inte vara sant.....
Jag kan kämpa med dig på barrikaderna;-)

Svar: toppen nu är vi två....vi kan erövra världen nästa vecka om du har tid?
myma.blogg.se

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela