myma.blogg.se

En blogg om att leva och komma ur skuggan.

Rutiner och kattspråk

Publicerad 2013-04-22 07:01:19 i Allmänt,

Vi har ju som ni vet tre kissar som oftast kallas: Storkisse och pojkarna, De är våra bebisar och de är lika rutinbundna som sin matte hahaah. De eller främst storkisse är väldigt "pratiga" ngt som oftast norska skogskatter lär vara. De mjauar inte utan har egna små ljud för sig. Varje morgon så måste det vara på ett speciellt vis annars blir storkisse missnöjd.
Det första som händer när jag klivit upp är att gå på toa. Då skall vattnet skruvas på, men han dricker ingenting förrän jag strukit två gånger på huvudet. har testat bara för kul med en gång men då blir han orolig eller sur och hoppar ner utan vatten.
Sen kommer de alltid för att berätta att mat eller vatten tagit slut. Vattenskålen puttas runt som hundar gör, om det tar slut nattetid,
Men igår kunde jag inte förstå varför inte storkisse var så på mig!??
Jag hade ju gett honom mat i skålen och allt borde vara frid. Men han klev, gnällde och sprang runt mig, Tills jag tänkte att kanske han ätit upp allt och var mer hungrig. Jaha då får jag väl ge honom lite till. Nu hör det till saken att vi försöker banta honom, då han är tuuuuuuuuuuuung och stoooooooor.
Men han hade inte ätit upp ett dyft av maten? För jag hade råkat ge dem musli istället......
Ja vilken förvirrad matte de har...

Kommentarer

Postat av: farmor2010

Publicerad 2013-04-23 15:07:57

Å hej och hå......säger jag bara;-)

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela