myma.blogg.se

En blogg om att leva och komma ur skuggan.

Tulpaner

Publicerad 2013-04-16 13:46:00 i Allmänt,

Har väl alltid tyckt om tulpaner, men nu måste jag säga jag älskar tulpaner, framför allt ljudet!!!
Ja låter det knäppt?? Ja men har ni inte hört hur de liksom både frasar och krispar och låter fräsch på ngt vis när man ställer dem i vas. Sen blir man glad av dem, speciellt när man den här tiden på året vill se lite färg och växlighet. Har nu alltid en vas med tulpaner framme i vardagsrummet, där vi är mest. Har då kunnat se dem varje dag och inse att det finns alla möjliga sorter av dem, krusiga, bulliga, sköra, kraftfulla och veka. Men jag tror att jag tycker mest om vita eller enfärgade. När man köper flerfärgade så byter flera av dem färg på ngt vis, De blir för ljusa eller så tar ngn färg över och det blir blir lite konstigt. Ja nu ska jag väl inte fördjupa mig allt för mkt i detta, utan bara konstatera att tulpaner är fina....
 

Kommentarer

Postat av: Sofia

Publicerad 2013-04-16 20:42:22

Förstår precis vilket ljud du menar :-) Jag måste införskaffa ett stort fång rosor till min nya fina vas! Har inte tagit mig förbi nån blomsteraffär än, för se om jag hinner förbi Blomsterlandet efter jobbet på lördag! :-)

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela