myma.blogg.se

En blogg om att leva och komma ur skuggan.

Dimhöljda Röbäck

Publicerad 2013-08-26 07:25:18 i Allmänt,

Ja det var verkligen dimmigt tidigt i morse. Det hade regnat under natten och fukten satt kvar på kvistar och ris. Alla spindelnät var daggvåta och så riktigt vackra ut. Att det kunde vara så många nät hade jag ingen aning om. Tänk om varje nät har en "inneboende" då är detta spindlarnas favoritplats. Huvvaligen, hemska tanke......
Gårdagen var trevlig och intensiv. Steg upp tidigt och fixa lite bokföring, iväg till butiken och jobba lite grann och sen ut till mamsen och handla och sen hem och två av sönerna kom förbi. Vi åt och glodde på tv och surrade lite grann.
 
Dagen innehåller arbete och ikväll blir det lite papper igen. Men det är ok, då vi varit borta i några dagar och jag sluppit "skiten"
 
Tänk nu skriver vi snart september!! det är inte klokt så fort det går. Dagarna rusar fram, men det är ok för mig att det drar ihop sig till höst. Jag tycker om den här årstiden, då infaller det ofta en melankoli. Det är lite ledsamt att sommaren är slut men å andra sidan så njuter man av varje solstråle. Man kan vädra och luften känns klar. Det kommer nya produkter till butiken och det börjar rulla på med kommersen, och det gillar jag.....
 
För övrigt är allt bra, men längtar lite efter Milou då det känns som evigheter sen vi träffades. Barn utvecklas ju så fort och träffs man inte på några veckor så tjoff så har de lärt sig massor. Pojkarna träffar vi lite oftare då de bor närmare och jag skulle så vilja att My och hennes familj kom närmare. Ego ja visst,,,men det får man vara ibland tycker jag i alla fall som är ego hahhahhaaaha
 
En kul sak är att en av mina arbetskamrater återkommer från ledighet idag och det känns som om hon varit borta i evigheter. Men hon jobbade ju medans jag var ledig så då hann jag inte träffa henne. Det är skönt att vardagen kommer smygande och att det blir ordning på torpet igen........Idag fortsätter prismärkning och lappsökning och....
( Den här tiden på året höjs de flesta priser och alla varor får nya lappar - Tidsödande javisst.....)

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela