myma.blogg.se

En blogg om att leva och komma ur skuggan.

Hipp hipp hurra min älskade tös

Publicerad 2013-08-20 08:15:42 i Allmänt,

Tänk idag för 22 år sedan kom hon min goa unge. Ibland måste jag verkligen skärpa mig för att inse att hon är en vuxen kvinna och inte min lilla gullrumpa. Men jag antar att det inte är helt ovanligt med det yngsta barnet. Go och glad var hon som liten alltid med något litet eller flera projekt på gång. Samtidigt som hon klädde ut sig oftast i pappas skor,mössor och vantar så kunde hon bygga ett tåg av backar och lådor. Som barn var hon nog det mest självsäkra ungen i stada. Men som oftast när vi växer upp till vuxna så stelnar vi till så också hon. Men visst finns tjurskallen och envisheten kvar liksom att hon ofta väljer att gå sin väg. Ibland så tror jag inte hon förstår hur mycket jag älskar henne då man som mamma oftast gnölar och gnäller och ifrågasätter. Men jag kunde inte älska någon mer ,jag kunde inte vara stoltare över ngn annan, jag kunde inte vara så imponerad över ngn som henne, jag älskar henne ända till månen och tillbaka.
 
Jag brukar alltid säga att jag är en pojkmamma, men flickor är för mamma en liten annorlunda spegelbild. Åtminstone för mig. Om jag driver allt till sin spets så är My på alla sätt en mkt bättre version av mig själv. Jag tycker nu liksom när hon var liten om att titta och höra på henne. Hon är så klok och så stark och så rättfärdig och så fin, allt som jag önskade mig vara när jag växte upp. Kan inte fatta att jag fått så fina ungar och en dotter som är så mycket bättre än jag själv hahahaha. Nu är hon själv mamma till en dotter och får liksom jag njuta av att fylla den lilla goskiten, med framtidstro, kvinnostyrka, självförtroende och kärlek. Tänk att min dotter har en dotter, en svindlande tanke ibland.
Så avlutningsvis My Magdalena Beatrice grattis på Din dag och jag älskar dig min hjärta......

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela