myma.blogg.se

En blogg om att leva och komma ur skuggan.

Sköna söndag

Publicerad 2013-08-11 09:40:40 i Allmänt,

Idag har jag sovit ut till halv nio och det berodde nog på att jag var vaken till halv ett!! wow tanten kan hahaa. Vi såg en film, som inte var så himla ok utan fick en slätstruket duger. Jag klippte och limmade små askar till mitt dockskåp hela kvällen. kan nog bero på det att jag lyckades hålla mig vaken. Jag måste hela tiden göra ngt för annars somnar jag. Hela soffan är nu full med klippbitar.
Men jag gjorde oxå Pulld pork igår, smaskens det lilla vi smakade. Så idag blir det pita, pork,majs och sallad till middag. Det är skönt när middagen är klar och man inte behöver slösa tid där i köket utan man kan göra annat.
I mitt fall mer pappersjobb. Är snart i fas(om jag inte skolkar idag) och i veckan kommer jag att göra ett ryck och kanske ligga lite före. Ambitioner skall man ha så man får lite fart.
 
Är i lite förändringsläge igen. Funderar på gardinbyte...hmmm vet inte vilken färg och om jag ens vill ännu. Men i köket skall jag byta i alla fall och köpa lite nya blommor. De jag har där är så höga nu och de skall få flytta ut i rummet. Kanske dottern vill ärva lite blommor? Hon har ju lyckats hålla liv i åtminstone en av de hon fick. Men jag hade oxå svårt att få blommor att leva förr. Nu vet jag vilka som överlever och inte. Blommande blommor dör redan efter ngt dygn. Nä tjockbladiga blommor funkar bäst typ fikus och yccapalm.
 
Sen så fick jag en liten bit björknäver av en arbetskompis som skall bli en lampa?!! återkommer om det projektet. Sen så har jag ju lite ren och älghorn som skall bli ljusstakar hmmm. Ja en del pyssel måste ligga till sig en stund innan det processat klart om vad det skall bli.
 
Nu är det inte länge till vi kör söderöver, vi hade tänkt prova vandrahem ngn natt. Känns lite konstigt men vi skall ju bara sova och iväg så en dyr hotellnota känns överkurs. Dan sa att i värsta fall så sover vi i bilen???!!! What bland busar och banditer skulle inte tro det. Ja kanske utanför en dygnet öppet mack kanske jag skulle kunna känna lite trygghet. Just utanför ingången hahahaha  Är och förblir rädd för min egen skugga, så fort jag reser söderöver. Jag tror att mördare och knarkare väller fram ungefär vid gävletrakten och alla är ute efter mig. Har blivit bättre med åren och jag skulle tro att den rädslan bara beror på att jag har en sådan livlig fantasi. En sten, rotvälta eller buske kan i skymningen bli både björnar, monster och illasinnade vägpirater. Många kanske tror att jag sett otäcka filmer men det skulle aldrig falla mig in att se. Jag har nog fantasi utan att dessutom se på läskiga filmer. Mörkrädd är jag inte, men skogsrädd. Huvvaligen så läskigt.....nä nu måste jag gå och dricka en kopp kaffe innan jag sitter här och skrämmer upp mig själv.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela