myma.blogg.se

En blogg om att leva och komma ur skuggan.

God fortsättning på denna jul....

Publicerad 2013-12-26 08:36:44 i Allmänt,

Godmorgon på er Alla. Idag är det som dagen efter "julafton" hos oss. Ni vet papper, disk och lite småskräpigt hahaha. Alla våra kära var här och vi åt lite gott och julklappar delades ut. Har aldrig haft så lite grejer på ett julbord förr, men det gick bra det oxå. Jag och Dan fick oxå lite klappar, trots att vi inte hade önskat några. Men som ni vet är jag ju inte ledsen över det. Vi fick bla en glassmaskin och jag har kollat att jag har ingredienser hemma, så ikväll blir det gllllaaaaaaaaaaaaaaaasssssssss. Jag gillar glass hahahaha
Sen fick jag ett mobilskal som passar till en prinsessa som mig själv.Rosa glittrande..oh yes....
 
Sen fick vi ett geleljus tillverkat av småprinsarna med en tomte och en ??!! ja vad var det? Fick veta att det var en levande buske? Då förstod jag att det var den som Liam gjort. Han kommer nog att bli ngt stort den pojken då han oftast har undertexter och tänker lite längre än oss andra. Magnus och Rebecka gör alltid ett årsalbum med bilder om vad som varit och farit under året. Det börjar bli några stycken nu och det är så roligt att se högen växa. De hade även med sig hemgjort godis, Det skojigaste var att det var helt nya sorter för mig.
Jag fick en fin tavla av My som framkallade lite tårar av värme och glädje.Hon är ju mamma nu och att hon förstod hur jag ser på dem allihopa. Det var en litet rede med ägg och på vart och ett ägg stod det alla barnens namn. Ni skall få se en bild senare.
Det kändes så rätt, De har ju varit flygfärdiga länge och alla har ju egna bon, Men jag mår bäst när jag ser alla mina små ägg och har dem under uppsikt. Jag må se ut som Klara Kluck men om ngn ger sig på mina ägg då blir jag en otäck flygödla....
Millan fick en skallra/maracas av kusinerna som hon gick runt med länge. Hon riktigt headbangade till sina rytmiska skakningar hahaha. Smågossarna tror jag var nöjd med sina klappar och var lika gosiga som vanligt. Millan har ju ansökt till samma förskola som Liam och Viggo och jag tror allvarligt att Liam kommer att få det tufft med hennes uppvaktning haahahaah hon tycker att allt som han gör är fantastiskt och roligt.  Helst så skulle hon vilja krama och klösa och smaka lite på honom. Men han hanterar hennes uppvaktning riktigt bra nu hahahaha
Ni skulle ha sett så fina mina stora flickor var. En i röd ärmlös topp(med glitterkant) och lite rufsig håruppsättning.Den andra i svart klänning med guldtryck så det liknade lite brokad om ni vet hur det ser ut. Så tjusigt. Av grabbarna så var det egentligen bara Simon och Anders som var snygg hahhaahah Simon med en jättesnygg skjorta och väst och Anders med slips. Detta var alltså första julen hos:
Lord och Lady Firtree-Current

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela