myma.blogg.se

En blogg om att leva och komma ur skuggan.

God jul i stugan

Publicerad 2013-12-25 07:02:35 i Allmänt,

Nääää vi bangade i år oxå....Vi har alltid så goda föresatser att ta oss iväg till julotta,men....vi somnar alltid om. Jag är visserligen vaken men tanken på att ta av sig en gosig morgonrock och klä sig lite fint och färga fransarna med lite svart. Sätta sig i bilen och köra iväg.....så istället så kan jag nog säga att detta är en jultradition i familjen.....att missa julottan alltså
Hoppas att ni har haft en härlig julafton, vi hade då det mysigt, men jag gick och la mig väldigt tidigt. Jag tog ett skumbad och ett glas vin med mandelskorpor och då passade John Blund på att strö lite sömngrus i ögonen. Somnade även av några minuter under Kalle Anka.....
Tomten såg vi oxå när han halkade iväg över gårdplanen, vi gav oss själva en fin julklapp. Ett presentkort till fler tallrikar....vi kunde bara köpa två, då det var slut men det kommer in mer nu i mellandagarna. Jag var även på julrea igår på Rusta haahah köpte lite kuddar och filtar och annat smått och gott som jag velat ha bla en ursnygg bubbelbadsflaska.
Idag så blir det lite hektisk igen hahahah hela familjen kommer och vi blir 14 till bordet.Men det skall bli mysigt att ha alla våra små samlade igen. Men det är faktiskt mysigt med att fira på juldagen oxå, en fördel är att barnen är lite lugnare hahaha nu menar jag barnbarnen. Alla barn brukar ju vara lite pirriga och spända och ovanligt prilliga av all väntan. Minns när våra var små, Mange var så prillig och spänd så han kräktes. Hann inte duka bort innan tjatet kom,,-När kommer tomten,, hur länge?
Som skilda föräldrar så vänjer man sig fort. Jag är väldigt lyckligt lottad då jag inte har varit ledsen då inte barnen varit hos mig under julafton. Jag har ju alltid vetat att de har det bra där de varit och sen så är jag ju inte uppvuxen i ett hem med julgemenskap, så jag har ju inga gamla referenser. Jag har nog gjort mina egna traditioner allteftersom. En tradition som jag startat i min ensamhet hahaha är att fara till sjukhusdammen och mata fåglarna.Så dit skall jag i morgon och sen och titta efter en ny almanacka. Är lite kinkig på det området. Det skall vara lätt att bläddra i och ha veckouppslag.
Är inte helt avslappnad än utan har lite pling och plong i kroppen och en liten stressknuta i magen. Men det kommer....när vi far till stugan.....Hursomhelst så mår jag bra och är nöjd med det. God jul......nä jag ljög jag är inte nöjd...vill ha mer dockskåpsgrejer....
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela