myma.blogg.se

En blogg om att leva och komma ur skuggan.

Godmorgon Världen

Publicerad 2013-12-07 09:38:59 i Allmänt,

Jag skulle ju sluta använda engelska i mitt vardagsspråk....hmmm blev istället grymt medveten om hur ofta jag använder engelska ord. Men jag håller med om vad min kära kollega sa: Engelska beskriver en känsla så bra och det håller jag med om. Ta ordet Awesome som jag använder för ofta.....man kanske skulle kunna använda fantastiskt eller jättebra på svenska. Men det känns bättre att säga awesome....konstigt. Nja kan nog inte sluta, men jag skall vara mer medveten om hur jag slänger in orden.
Blev en sen kväll och jag hittade inte så mkt på tv, trots att jag har flera historykanaler, Men ett program om Pompei och vulkanutbrottet såg jag och det var ju lite roligt då jag varit där. Gjorde lite julkort efter mkt litet pappersarbete. Ja jag vet jag har ingen karaktär hahhaa. Men jag har ju mer kvar av dagen, så jag betar av det under dagen tänkte jag. Men nu pysslar jag i ala fall hahhaa
 
Börjar även tänka på lite julklappar. Tycker att det är jättekul med julklappar, men för mig är problemet att hinna fixa dem. Numera så köper vi ju inte så många. Men de tar ändå tid att införskaffa. Kära maken är ju inte så aktiv på den fronten, men det är ju i princip ingen man...eller? Har många av er ngn man som själv kommer på ngt ni kan köpa och fixa det och slå in? Tror faktiskt inte det.....inte till flera och kanske måste gå runt och söka det man tänkt.....det kanske funkar till en person och en produkt och att det finns precis där de vet och sen kommer de hem och frågar dig...var är julpapperet? Känns det igen?
 
Men nu skall jag inte kasta alltför många stenar i mitt glashus. Skulle nog inte klara av att lämna ifrån mig allt tänk och planering haahahha Känns det igen hahahaha
Idag så blir det lite jobb men bara en liten stund. Sen skall kassan monteras bort då vi får en ny kassa på måndag. Spännande och lite pirrigt. Det finns nya funktioner och finesser och nu skall denna lilla hjärna som finns i min knopp lära sig det.
Kanske slingar håret ikväll oxå och plockar ögonbrynen. Måste verkligen erkänna att jag är inte så bra på att hålla mig själv piffig hahaha är mer åt det puffiga. Men ibland så händer det.
Hoppas att få se småpojkarna under helgen oxå. Det är mycket jag har tänkt fylla denna helg med, men det är jag nog inte ensam om. Men just nu så njuter jag av stillheten härhemma och det faktum att jag fortfarande hasar runt i morgonrock och skall fortsätta med julkorten....

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela