myma.blogg.se

En blogg om att leva och komma ur skuggan.

Ons....nä torsdag men herrejisses vilken dag är det....

Publicerad 2013-12-12 07:07:17 i Allmänt,

Det är torsdag och senaste dagarna har jag varit som en harskrank? Vet ni vad det är? Ni vet en sådan där som ser ut som en jättestor mygga och som brukar studsa runt i taket om de kommer inomhus. Så har det känts, jag har varit så stressad att jag studsat, runt i taket. Mycket att tänka på och jobb som jag inte planerat in.
Jag varvar upp i 120, när jag inte har koll på allt. I detta fall, så är det framtid, pappersjobb, varor som inte kommer, moms, tidsbrist, ansvar som gör att allt bara far som en tornado i huvudet. Men igår så benade jag ut det mesta och idag känns det bra igen..... Har inte ngn stresströskel alls, ser mer ut som en grop hahahaha
 
När jag ramlar i gropen så blir det bara snurrigt. Jag får ofta rådet att vila, mer då blir jag oftast nästan sjuk., då jag tänker för mycket  För mig hjälper det mest om jag stannar i gropen och försöker ta en sak i taget och på en gång. Helt plötsligt så står man efter ett tag på slätta marken.
Men nu glädjs jag åt att det känns bra igen och att jag har bättre koll och fixat massa tjafspapper och annat tjoller.
Är helt övertygad om att detta är en typ av "ärrbildning" som man får efter utbrändhet. Inge kul alls men tiofalt bättre än daglig smärta eller annat ont som många dras med. Jag kan ju bota mig själv och ont gör det inte i kroppen i alla fall.
Idag så blir det jobb och jag slutar tidigare, så jag ser framemot lite småfix ikväll. Kanske slå in några julklappar och fixa lite med annat. Behöver landa och jorda mig? Ja det betyder att jag kommer att gå ut i afton och krama ett träd. Japp...låter kanske konstigt och ser säkert ännu konstigare ut, så det är därför det görs kvällstid eller på en undanskymd plats ahahaha
Jag blir så stärkt av den känslan och brukar supa in trädets styrka och jag inbillar mig att ryggraden blir rakare......
Jag gillar verkligen träd, både att se på och att känna på. Men jag kan inte sitta här hela morgonen och surra, utan nu skall det påtagas kläder på denna kropp och tänder skall borstas och ögon nedsmetas med lite svart. En kopp kaffe och sen iväg till bussen....
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela