myma.blogg.se

En blogg om att leva och komma ur skuggan.

Header eller på svenska överskrift

Publicerad 2013-02-12 07:06:46 i Allmänt,

Skulle vara trevligt att kunna lite mer om teknik här i datavärlden. Min dotter har just gjort en ny fin sida på sin blogg.Men då tittade jag på min trasmatta och beslöt att den var faktiskt fin. trasmattan har faktiskt aldrig riktigt försvunnit. nu är det ju väldigt modernt med trasmattor och jag har sett att det tom finns nytillverkade som man behandlat så att de skall se slitna ut. Har ni varit på ngn auktion? på en del auktioner fick man ngn tia för en fin matta. Sen har jag varit på auktioner där folk betalat hundratals för fula och trasiga. Men det är ngt ursprungligt över trasmattor. Tänk vilket arbete som ligger bakom alla dessa gamla mattor rivandet av trasor,vävandet som pågick så fort man fick en stund över. Tänk ngn gång när ni ser en gammal trasmatta på den kvinna som suttit och gjort den. Hon har nog både vävt in tårar och skratt, alla de tankar hon haft när hon suttit där, oro, saknad, kärlek,besvikelse men även en tro på att denna matta kan värma små fossingar på ett kallt golv. / Godmorgon på er alla

Kommentarer

Postat av: Marit

Publicerad 2013-02-12 11:28:08

Så det ät därför som jag ALLTID gillat trasmattor........!?!!!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela