myma.blogg.se

En blogg om att leva och komma ur skuggan.

Journaling kan det vara ngt??????

Publicerad 2013-02-15 07:17:45 i Allmänt,

Journaling är ngt som verkar vara på frammasch inom scrapvärlden. Det är helt enkelt en typ av dokumentaion av ngt, eller kan vara en typ av faktabok tex om mat eller bak. Resor man gjort kan man skriva om och scrapa med bilder och text. Verkar vara så kul meeeeeen det är jättesvårt för mig. Skulle gärna vilja börja men känner att det skulle äta upp mig totalt. För det första bor vi trångt och jag vill ha allt hemma som jag skulle kunna vilja ha när jag kommer igång. Sen så är det en liten egenhet som jag har och det är "less is just less and i love mooooore...." Har så svårt att inte överjobba, har försökt ett liknande projekt och boken gick inte att stänga efter 4 blad hahahaha. Men det är det som egentligen är grejen med pyssel är att man måste hitta sin grej och sen kan man tjollra på med allt möjligt sen. För mig är det smycken jag blir lugn av pärlor. Jag kan sortera pärlor i timmar. Scrap är jättekul men jag blir så ivrig. Det finns så mkt att prova och göra så att jag blir alldeles vimsig. Vill ha med allt och prova allt. Tycker inte om att upprepa en layot utan vill iväg och prova nästa. Då är det lättare med pärlor hahaha jag tycker att ett smycke går att förändra i evigheter. Man flyttar en pärla från den ena sidan till den andra och vips så har "uttrycket" förändrats. kanske helt obegripligt att förstå om man inte är pärlare. Men jag vill absolut prova på journaling och vår Parisresa kommer att dokumenteras. Den for vi på förra året och var jättemysig. Vilken fantastisk atmosfär den staden har. Den är väldig levande och intim men bör upplevas gående. Tror att om man bara susar omkring så känner man inte in staden. Man måste stanna ta ett glas vin gå vidare och äta och dricka för att kanske ta ett glas vin igen på en annan bistro. Låter kanske som en alkoholstinn resa. men när man hela tiden rör på sig och samtidigt bara flanerar så är blir det en berusning av intryck och inte alkohol. Som ni märkt så har jag ite svårt att få till bilder här på bloggen. Men min teknikavdelning ( läs My ) skall lära mig allt om detta. Godmorgon kamrater <3

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela