myma.blogg.se

En blogg om att leva och komma ur skuggan.

Kärlek

Publicerad 2013-02-13 08:18:46 i Allmänt,

På torsdag är det alla hjärtans dag, vilket är lite grann av ett jippo. Men jag tycker alltid att det är lite roligt med jippon. I Usa är detta stort och köpmännen gnuggar händerna, men här går det lite trögare. Har talat med kollegor i södra sverige och de tycker nog att det ger lite klirr i kassan i alla fall. Men jag har sagt det förr och jag säger det nu. Tycker att många av umeborna är trög, seg och hmmm hur skall jag utrycka det? Sparsam ??? Nåväl åter till kärleken. Att se sina barn finna kärlek är ganska annorlunda upplevelse. Som förälder tappar du din förstaplats. Tänk om det händer ditt barn ngt på jobbet då ringer de ju sambon först. Inte kul för ett mammahjärta men helt normalt och egentligen är det ju en del av det man strävat mot som förälder. Att ens barn växer upp hittar sig en partner att leva med och må bra i det. När det kommer till min eget förhållande till kärlek så är den föränderlig över tiden. Som ung så var man kär titt som tätt och kärlek var ngt fluffigt och oerhört laddat med romantik för mig. Jag var nog lite (läs mkt) för inställd på prinsar på vita hästar, officer och en gentleman, fluff, rosa, choklad,rosor,likadana jackor, och vackra soluppgångar. Jag blev lätt kär och föremålen som jag kysste gick från prinsar till grodor. Men jag ångrar ingenting för utan alla dessa erfarenheter av grodor så hade jag aldrig hittat min prins alldeles i närheten. Min man, min vän och stöttepelare som ger mig ett oerhört pirr i magen trots att vi hängt ihop ett tag. Det finns bara en kärlek större och det är moderskärleken. Det samma gäller honom. Hans barn är hans stolthet och stora kärlek och vi repekterar det hos varann. Kärlek för mig idag är inte allt det där fluffet. Jag älskar det fortfarande och är oerhört lättrörd när jag ser ngt romantiskt eller frierier osv. Nä kärlek för mig är att jag vet att han finns där för mig när jag behöver det, att få berätta ngt kul för honom, att han tar sig tid att sätta in motorvärmaren och ta in tidningen åt mig innan han far. Att han blir glad när jag ser på honom och att han ger en kravlös kärlek varje dag trots att jag ibland driver honom till vansinne.Han är min man och han förtjänar all min respekt och kärlek för jag får varje dag dubbelt upp tillbaka...<3...

Kommentarer

Postat av: Sofia

Publicerad 2013-02-13 10:48:33

Jag är så glad att ni funnit varandra! Älskar er båda <3

Postat av: Marit

Publicerad 2013-02-13 19:16:46

Ja du Ingalill.....du är så klok och insiktsfull du....håller helt med dig om moderskärleken....inte är det helt lätt att bli tvåa men det värmer i hjärtat då barnen hittar en kärlek att dela sitt vuxna liv med<3

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela