myma.blogg.se

En blogg om att leva och komma ur skuggan.

Utmaning ojojojoj

Publicerad 2013-02-26 15:26:00 i Allmänt,

Har antagit en utmaning om att skriva 8 sanningar om mig själv. Vet inte hur det ska gå,
 
1 Är en social ensamvarg som trivs bäst ensam med trevligt umgänge.??? Är en väldigt social människa som kan komma överens med de flesta. Men är egentligen inte förtjust i folk. Föredrar stillsamhet och tystnad framför kalas och fest.
2 Obeslutsam.. Ja så är det, får man salt så får man oxå socker. Har svårt att bestämma mig om jag får alternativ. Men ska jag ha ngt så bestämmer jag mig på 2 1/2 sekund. Eller om andra bestämmer så blir jag galen och vill oftast ha ett annat alternativ. har oftast alltid två sätt att betrakta saker och händelser på. Både störigt och klokt ibland Hoppsan där kom det igen hahahah
3 Närhet. Kan ha svårt med närhet med folk jag inte känner. Förr älskade jag att dansa tyckte det var jättekul. Men så en kväll så hände det ngt för ca 12-13 år sedan. Jag blev uppbjuden och vi dansade och det var trevligt och plötsligt så inser jag att "hans" svett finns på mig. (Vilket inte är ovanligt bland dansare ochsom jag aldrig reagerat förr på) Dessutom är det ju styrdans och det slår mig att gudars!! så nära varandra vi är! och vem är detta som jag är så nära. Herregud om vi gjort så här i en hiss så hade det ju varit perverst nära. Det kom över mig känslor av illamående av att ha en spritt språngande okänd människa så nära. Jag upplevde det som väldigt obehagligt och sedan dess så har jag undvikit att gå på lokal.
4 Är rädd för att bada i mörka vatten där man inte ser botten. Badar nästan alltid med skor eller sockar ifall det skulle vara slemmig botten. Kan få panik om jag simmar för långt för rätt vad det är kan jag börja tänka på hajar!! i tex Nydalasjön!!! Är dessutom rädd för Isar av alla möjliga slag. Har otäcka minnen av sådant när jag var liten så isar befinner jag mig långt ifrån. Men när jag gick på Strömbäcks folkhögskola så körde jag från Obbola och till Strömbäck över isen. Men det var bara ngt jag måste göra i mim utveckling och självkänsla just vid den tiden.
5 Har varit otrogen vilket inte är ngt att skryta om och inget jag skulle klara av igen eller acceptera så lätt. Kan kanske skylla på fel partner, omognad och allmänt konstigt förhållande. Berättade det för personen flera år senare och har fått förlåtelse,
6 Är oerhört flirtig av mig samtidigt som jag kan vara oerhört svartsjuk. Här är det gamla talesättet: Genom sig själv känner man andra" på sin plats. Svartsjuka i små mikrodoser kan var charmigt och lite romantiskt. Men jag kunde bli så svartsjuk att om min partner var på galej så kunde jag nästan packa hans grejer och ställa på bron. Inte så att jag tror att partnern skulle vilja men han kunde ju bli "lurad" hahaha. Men det där har lugnat ner sig efter att man erkänner för sig själv och kan prata med sin partner om var hur och varför. Svartsjuka är ju en känsla av dåligt självkänsla men oxå av tillitsproblem.
7 Har en gång gjort en Vodoodocka som jag stack nålar i magen på. 3 år senare fick jag veta att personen hade fått oförklarliga magsmärtor och måsta fara på akuten, vid den tiden.
8 Kan vara otroligt hämndlysten och bära på oförätter i åratal. Inte ngt karaktärsdrag som jag är stolt över. Men med mitt elefantminne så kan jag sitta fundera olika diaboliska handlingar som jag kunde göra mot olika personer. Har lätt för att förlåta,men aldrig glömma. Är en rätt sorglös person som å andra sidan kan älta i evigheter.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela