myma.blogg.se

En blogg om att leva och komma ur skuggan.

Då var det fredag igen och jag skuttar runt.....

Publicerad 2013-07-12 07:17:18 i Allmänt,

Åh vad jag längtar till stugan och i magen känns det som om man ska göra ngt spännande. För jag ska villigt erkänna att det skulle bli nå så djävulskt tungt att måsta jobba nästa vecka....
Med min situation så är det ngt som man måste vara beredd på men inget som man tycker är kul i alla fall.
Gårdagen gick bra eller mkt bra. Min fantastiska man tog ledigt från jobbbet så jag kunde fara på banken och växla småmynt och göra lite ärenden. Jaq skulle ju fara på Willys och handla.....Ja visst är det lite billigare att handla där men.....man måste ju ändå fara någonannanstans och handla resten. Vilket suger..för mig som inte tycker om att handla. For då på storcoop men där är så rörigt så till och med jag som springer runt som ett tok fick ont i fötterna.Men det kan ju bero på att jag inte känner till ordningen där då jag sällan är där och handlar.
 
Inte fanns där heller allt det som jag skulle ha...så vi måste på ica oxå innan eländet är slutfört. Vad i hela friden skulle hon ha då? undrar kanske ni? Jag skulle ha ett bra grillkött inte ngt färdigingeggat grillgrunks utan ett bra och gott kött. Sen var det lite andra märken än de som fanns som jag ville ha. jag håller kanske på att bli en matsnobb?! Nä men allvarligt, blir det för billigt så är det nog inte så bra kvalite misstänker jag. Jag tar hellre en liten skiva fint kött än massor av flintastek....blähä jag skulle aldrig äta eländet.
 
Det jag tycker är rätt ok att handla billigt är kakor,påssåser, saft osv då det redan är så mkt med elände i den kategorin redan. Det brukar gå en hel del sådant under sommaren så då är det bra att köpa billigt.
 
På kvällen så gjorde jag lite av varje en liten stund, för plötsligt fick jag nog och bara hasade ner i soffan med en god macka och gjorde inget annat än tittade på Ernst....Men nu tycker jag att det börjar bli lite för pretto och tråkigt. Igår så gjorde han en vedhämtare i läder???Fatta hur mkt kostade inte den? Säkert en tusing...
Sen så håller de på att bygga i 1000000 klassen, alltså hallå vilken vanlig svensson kan vara med i den där klassen av byggnation. Det mest hånfulla är att det skall bli ngn form av lusthus/växthus!!!!med de priserna!!!!
 
Nä nu ska jag koka en kopp kaffe till och packa ihop lite papper som jag måste ha med mig till stugan. Men jag slipper ju åka hem och göra bokföring med dagens teknik det är ju fantastiskt. Sen så är det nog dags att bege mig till jobbet.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela