myma.blogg.se

En blogg om att leva och komma ur skuggan.

Goa ungar

Publicerad 2013-07-03 07:12:54 i Allmänt,

Man brukar säga att: Av små barn och fyllhundar får man veta sanningen...? Ja kära värld vad jag lärde mig igår, tex hur hulken blev en hulk eller vilka djur som finns i andra länder och hur det känns när man blir biten av en myra. Som ni förstår så fick jag finbesök av mina småprinsar. De är så goa och jag vet inte vem av oss som njuter mest av att skämma bort eller bli bortskämd. De la huvudena på sne och funderade på var fikat och godiset var? klockan halv åtta på morgonen?? Jag förklarade att det är inte lördag idag, Jamen chokladpudding?Det får vi alltid när vi är hos er? Då gav jag mig...hade en förpackning så efter frukost fick de dela. De hmmmmade och smackade ljudligt sötnötarna...
Jag älskar när de bara kommer och kramas eller vill sitta nära en stund för då är det inte bara jag som tycker om det....
Viggo skulle komma till mig med sin bil varje dag när han blev stor. Ja det blir nog bra sa jag, för då är jag en gammal tant som kanske behöver lite tillsyn. Ja säkert..sa han. Det ska jag oxå sa Liam för då är jag lika stor som huset så då kan jag komma själv....
 
Ibland så funderar jag på om man skulle hämta Liam och han fick dra rövarhistorier på löpande band. Viggo kan ju hitta på ibland sådär som barn gör periodvis. Ibland är det så trovärt att jag går på det. Men lille Liam har inte en chans då storebror rättar honom på en gång. För hur det än är så har Viggo örnkoll på vad som hänt och varför och vems osv....
Igår så försökte sig Lillen på att berätta från vilka höjder han ramlat hur mycket blod som kom och andra fantastiska saker han "varit med om.." Men hela tiden sa Storebror. Nähä så var det inte, så har du inte gjort, det har inte hänt....Inte är det lätt då att dra till om hur näsblod runnit så hela soffan blivit röd eller hur han klättrat uppför väggarna då?
Efter mitt häng med grabbarna for jag på jobbet, fick vända då jag upptäckte att jag hade Dans inntetofflor på fötterna...hade ju sett lite tokigt ut...Det var ganska lugnt på butiken men på eftermiddagen så ramlade det in folk så jag är nöjd med dagen :)
 
Idag så går en till av arbetskamraterna på semester och snart är det bara jag kvar :( nä jag är inte ledsen för det. De behöver lite ledigt och jag sitter inte i sjön.
På kvällen så var vi och träffade Millan...tills slut...Hon är så duktig nu och en gorumpa av rang. Krypandet går finfint så snart far hon själv ut på upptäcktsfärd. Men hon är ju mammig och dessutom i den åldern då hon gärna vill kunna se henne hela tiden, så så långt sticker hon inte än...
Men jag ser framemot att få umgås mer intensivt med henne så att vi inte är bara några filurer som seglar förbi henne utan att hon kanske förstår att vi är där för henne. Kanske rent av att hon en dag vill stanna hos oss hahaha lite svårt att tänka sig Millan utan mamma hahahaaha Nä nu ska jag bege mig till jobbet.
På återseende ....
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela