myma.blogg.se

En blogg om att leva och komma ur skuggan.

Partypajarn Granström!!!!

Publicerad 2013-07-14 07:51:27 i Allmänt,

Åh kan ni förstå att idag är det dags att fara till stugan......längtar
Igår var det så lugnt på butiken så inte ens flugorna bemödade sig att flyga in. Så urbota meningslöst....det kändes att stå där som ett fån. Parkeringen utanför butiken var nästan tom periodvis och över hela staden vilade det en slags söndagskänsla, mycket märkligt. Vi stängde kl halv tre då vi skulle fara på bröllop. Hade ärligt talat ingen lust alls......kände att jag var inte rätt klädd, hade glömt mascaran hemma och jag var så uttråkad. I det stadiet skall man inte fara på bröllop....speciellt om man inte känner ngn inte ens brudparet. Ja jag har ju träffat dem som hastigast  2ggr, men inte mer. Vi kom dit och alla eller ja hälften var dressed to kill... och andra hälften hade killed the dress.....Brudparet var vackra och såg så fina och lyckliga ut och den delen var trevlig. Sen så var det mingel och tipsrunda med frågor om brudparet????Hallå jag vet ju bara vad de heter,,,,Partypajarn Granström börjar ta form här. Jag ville egentligen fara till stugan ......
Sen efter evigheter med mingel så var det dags för middag.....de hade glömt mig......påpekade för värdarna att mitt namn inte fanns med och fick svaret: Ja så kan det gå när det är mycket folk???!!! Men jag skall kolla om det finns mat....Hade nog förväntat mig ett annat svar typ: Men så förargligt, ursäkta..men det ska vi lösa.
En stund senare så kommer hon och säger jag har ställt en stol åt dig på gaveln därborta,sen susade hon iväg. När maten kom så hade jag varken servett, bestick eller glas. Satt bredvid ett gäng som i princip bara talade engelska om flygflighter. golf,london och jetlagens betydelse......hallå boooooring Nu hade partypajarn helt tagit över min kropp....
Det var 3 1/2 timmes tal och ca 1 timme mellan förätt och huvudrätt (Men maten var jättegod) tal efter tal efter tal. Här hade de missat lite grann då det var flera finnar och engelskspråkiga personer med hur mkt fattade de???hahaha . Efter evigheter och ytterligare  en timmes väntan tilll tårtan, bad jag att maken skulle skjutsa hem mig......inte ville jag vara där...och inte ville de ha mig där....Jag tycker att om man inte bemödar sig att ha trevligt så blir det inte trevligt och jag orkade inte ha trevligt. Så det bästa för alla parter var att partypajarn Granström for hem.....och njöt av lugnet och kröp ihop i soffan. Partypajarn Granström hade landat...där hon ville vara....
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela