myma.blogg.se

En blogg om att leva och komma ur skuggan.

Examenstider

Publicerad 2013-06-11 07:47:57 i Allmänt,

Ja nu är den ljuva sommartiden här.....med lust och fägring stor....
Som jag minns det var det en ganska orolig tid som föräldrer, hur skall det gå för barnen medans jag jobbar. Tänk om de far och badar själva?? Har de tråkigt, vad gör de? vad äter de?
När de blev större, så klev de nästan upp när man kom från jobbet. Sen så var de pigga på kvällen och natten och redo för att äta så där vid 23.30 tiden???? Som vuxen fanns det ingen tid just för oss själva minns jag. Ibland så stannade vi i bilen en stund när vi varit och storhandlat. Satt på gården tills ngn av barnen upptäckte oss och undrade vad vi gjorde. Jag minns att jag kunde sakna Dan så det gjorde ont i magen, att bara få prata en liten stund....Hur underbart far det inte att fara till stugan och bara vara. Vi hade nog inte överlevt som par utan stugan. Ironiskt nog så var vi mest bara tysta med varann hahahha. Men jag kände detsamma med barnen att bara få vara själv med en och en. Oftast var det alltid ngt annat som kom i vägen. Men som mamma så ägnade jag timtals innan sömnen tog över att fundera över hur de hade det och vad de gjorde osv. Sen så skall jag säga att vi har haft underbara ungar, det är inte så mkt oro vi har behövt ha över dem. Inga sömnlösa nätter, då vi inte vetat vad de gjort. Sen har de som individer haft det väldigt jobbigt stundtals under tonåren, men det hör ju tyvärr till. Minns själv hur man funderade och vände och vred och undrade hur framtiden skulle bli och hur man skulle orka. Jag gjorde upp planer på hur allt skulle bli tills jag skulle fylla 25 år???? För i mina ögon så var man ju ganska gammal då?!!
Ja herrejisses inget av det jag skulle göra , gjorde jag....Men mer om det en annan gång....Nu glädjs jag med dem som tar examen...
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela