myma.blogg.se

En blogg om att leva och komma ur skuggan.

Harremingud så tiden går...

Publicerad 2013-06-28 06:50:34 i Allmänt,

Kom ihåg i går kväll att jag glömt att skriva på bloggen. Men det var lite för mkt Alfons...ni vet ska bara.....åsså gick tiden och till slut så skulle jag iväg och träffa John Blund. Idag så börjar bussarna rulla igen, så idag blir det buss. Jag tycker det är rätt trivsamt att åka buss faktiskt.
 
I helgen blir det stugan och storstädning av friggan. Den brukar storstädas inför varje sommar, men iår så har det dragit ut på tiden. Just nu så har vi en soffa där, som måste köras iväg på tippen och lite annat krafs. Jag är en ganska hopplös människa på förråd och ytor som inte används dagligen. Jag lyckas fylla dem med allt möjligt krafs som finns på kort tid. Bra och ha saker som jag förr eller senare kastar i alla fall.
För övrigt så har jag inte pysslat på dockhuset ngnting...suck....Har inte ork,ekonomi eller planeringslusta. Men på sommaren så brukar ju allt annat pyssel stå i förgrunden så jag har ju kvar det kuliga.
Vi skall ju på bröllop snart och jag måste knåpa ihop ett kort. Jag är ju våg så att scrappa är svårt. Jag måste bestämma mig vad och hur innan. Det finns så mkt man kan göra och så många färger,papper och modeller så jag bränner lätt en säkring av varje val annars. Det är inte alls samma med pärlor, trots att det finns så många. Men alla är nästan vackra i mina ögon. Sen det roliga med pärlor är att det blir helt olika hur man placerar dem och med vilka?? svårt att förstå för den som inte pärlar. Men det är fantastiskt rogivande att trä pärlor och göra smycken och se resultatet. Jag minns när jag kunde sitta timtals under min sjukskrivning och trä och trä och trä oerhört läkande för en sargad kropp och knopp.
För övrigt så är allt bra. Kissarna tycker att allt är oerhört spännande ute och Morris har tydligen ätit ngt olämpligt för kattlådan stinker efter besök. Blääää så mycket ondska det kan finnas i en sådan lite kropp.....
Jag berättade för storkisse att vi skulle fara till stugan...men han sa ingenting utan tittade på mig som om han tänkte: -Va ere? va vill du? Stryk mig över huvudet och var tyst.,...kan konstatera att han vaknat på fel sida.
 
Det jag hoppas på nu i sommar är att vi kan ha Lukas några dagar, det skulle vara så roligt att få träffa den lilla gynnaren. Men vi får väl se om det går. Mycket hänger ju på om vi kan vara lediga några dagar. Nä nu skall jag borsta tänderna och bege mig till jobbet.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela