myma.blogg.se

En blogg om att leva och komma ur skuggan.

Ja hördenini nu är det måndag...

Publicerad 2013-06-10 07:27:17 i Allmänt,

Åter solig dag. Börjar misstänka att det inte kommer att finnas kvar några soliga dagar till den stora semestertiden.. låter det negativt? Ja men till mitt försvar så betraktar jag soliga dagar som dåliga kassadagar.
För min privata del så får det vara vilket väder som helst bara det inte blåser. Helgledigheten gick så fort att jag inte riktigt hann med och jag ville inte fara hem från stugan om jag skall vara ärlig. Men min revisor skulle bli tokig om han inte fick lite mer papper av mig och sen måste jag ringa banken och sen till hyresvärden och lite till smågorm,
Sen så finns det ju alltid lite på jobbet att göra så nog kommer dagen att fyllas. Men nu till lite trevligheter, jag hade tänkt äta senlunch med dottern och dotterdottern. Trevligt...vet inte riktigt vars ännu, men ngt åt buffehållet skulle jag tro. Såg ni prinsessbröllopet? jag blev besviken över klänningen....tyckte den var lite "den har vi sett förr..."antagligen för att den var lite åttiotalsinfluerad. Inser då att min gamla brudklänning skulle anses som tokmodern!!! Egentligen skulle jag ha kemtvättat den och lagt in den i en fin kartong. Just nu så är den i en svart sopsäck hahahaha
Hade nog förväntat mer en mer elegant klänning på Madde då hon brukar ha bra smak. Men alla experter sa ju att den var så -tjusig....och de skall ju vara proffs och jag är ju bara en åsiktsmaskin.
För övrigt så tycker jag att hennes man ser ut som en pluffsigt svälld cortisonätande fyllbult. Maken gick längre och tyckte han såg ut som en kvinnomisshandlare??? Ingen svärmorsdröm direkt hahaha. Nä då är Daniel tio miljoner gånger finare. Sen så älskade jag att Estelle var med i kyrkan och slet i mammas smycken. Jag höll nästan andan när hon drog i örhängena så jag tänkte att snart blir det blodvite. Sen en annan detalj som jag älskade var vår käre kung som alltid lockar till skratt. Missförstå mig inte för jag är rojalist,men han är kul...att se på. Två gånger så viftande han med sitt program att vagnen och några hjälpredor skulle komma. Stod där och viftande fram dem från vänster men de kom från höger hahahaah Han såg lite förvirrad ut mest hela tiden. Silvia såg väldigt rörd ut och vågade verkligen att visa vad hon kände. Jag brukar ju gråta när jag ser bröllop men inte den här gången, Tycker inte det var ngn fin stämning alls. Det var detaljerna som jag tyckte om att se tex att det satt fem gravida på rad efter varann längst ut på varje bänk hahahahah antagligen för att det skulle vara nära till toan...sen så tyckte jag att de flesta hade så konstiga klänningar. Maddes guvernant hade kofta....och många kvinnliga gäster gick med mobiltelefon i hand och tuttarna halvt utanför ....illa tycker jag i alla fall. Hårmodet är nu att det ska se rufsigt ut och det skall gudarna veta att de såg ut att vara. Men våran Victoria, Mary och Mettemarit var det stil på. När nu måste jag fara på jobbet ...på återhörande - Din röst från verkligheten....
Så förra veckan........

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela