myma.blogg.se

En blogg om att leva och komma ur skuggan.

Jag känner mig lurad...

Publicerad 2013-06-24 07:07:30 i Allmänt,

Jag har inte koll helt enkelt. Det har varit flera ledigheter som varit helg på torsdag så jag var helt inställd på att det var fredag på lördag!!!! Så fel och så konstigt allt blev. Jag ville vara ledig meeeer, hade ingen lust att fara hem alls från stugan.
Midsommaren firades av i rask takt för egen del och lördagen slappades och sovs bort och hej och hå sen var det dags att fara hem.
 
Men nu är det i alla fall måndag och jobb väntar. Igår var vi och köpte ett nytt bord till stugan, ett litet ett. Nu har vi ett stort bord som är alldeles för stort då vi oftast bara är två själar där. Nu köpte vi ett slagbord som man kan vika upp en skiva till på. Kommer att bli finfint. Jag hade ju tänkt städa och piffa i helgen (ni vet att jag trodde ju att det var en dag till...) men av det blev det intet. Tvärtom det var stökigare än nånsin när vi for.
det "gamla" bordet skall nog dottern få, som antagligen kommmer att göra det vitt. Kan bli jättefint och dessutom nytt tyg till stolarna. Kissarna har oxå haft det bra i stugan, flera näbbmöss har levererats på bron och de kryper nu in och ut genom fönstret, kissarna inte näbbmössen.... Vi har inga mygg sett än!!!!! Jag lovar inte ens knott eller svidare. Men antar att de väntar in oss nästa gång hahhaaa.
 
Våra hyresgäster, talgoxarna har nu fått små bebisar, som måste ha kolik allihop för de skriker konstant. Fy bubblan för att vara deras föräldrar.  För att skydda dem från våra kissar så spände Dan krattor och sopar runt trädets fot så att de inte kunde springa upp. Mycket fiffigt och speciellt Morris såg väldigt missnöjd ut med den lösningen. För övrigt så ser denna vecka ut som om det inte finns så mkt tid till hopp och lek. Vissa veckor så hopar sig saker som man bara måste göra. Vi har dessutom inte tagit det stora uteförrådet än.....trots att vi börjat två gånger. Men det är ju kvar så nu har vi nog bestämt att det får bli i slutet av sommaren hahaaaha.
 
Nä nu väntar dusch och tvagnign av denna lekamen som jag bär runt på. Sen en bilfärd till jobbet....lustigt trodde inte jag skulle sakna buss...
Typ ngt så där ser det gamla bordet ut.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela