myma.blogg.se

En blogg om att leva och komma ur skuggan.

Onsdag

Publicerad 2013-06-19 20:33:33 i Allmänt,

Nu har jag just lagt på luren efter att ha pratat med min goda vän om midsommarens fröjder. Vi brukar tillbringa den med dem i deras stuga och vi brukar vara några glada själar som sjunger visor och grillar och äter gott. Ett år var det så kallt så det var täckjacka som gällde och sen senare på kvällen ca 23,00 så blev det mkt varmare och riktigt skönt i kvällssolen. Hursomhelst så brukar vi ha det urtrevligt, inte ngt tokpartaj eller fest eller vad man nu kan säga utan en blandning av trevligt och trivsamt- alltså trevsamt.
 
 För övrigt så har det varit lite tungt i sinnet. Inte idag men igår så var det mkt funderingar och allmänt obalans i kroppsvätskorna skulle jag tro. Tur att jag fick distans och förståelse av mina arbetskamrater, jag höll mig lite borta och var allmänt smådeppig. Det som jag tänker mkt på är framtiden  och jobbet eller framförallt -Vad vill jag egentligen. Har inte en susning och det är inte likt mig alls eller åtminstone en ny känsla.
Har varit i dessa svängningar sen årskiftet egentligen och förr eller senare kommer nog ljuset i tunneln som den brinnande busken i öknen kanske???
Idag har det kännts bättre och jag tog ledigt från jobbet på eftermiddagen och var och städade hos sonen- trevligt och fint blev det som rackarn. Roligt var oxå att han blev glad och nöjd. Det var så skönt att jobba hårt och få ett resultat och inte behöva fundera på ngt ett par timmar.
Imorgon far vi till stugan och jag skall packa skursakerna för jag hade tänkt tokstäda hahhaa. Dessutom skall broderiet med. Har köpt en ny...fastän den gamla inte är klar.....Till mitt försvar så kan jag säga att det går inte att titta på tv samtidigt som jag syr klart, för nu är det bara pärlorna kvar. Det är några hundra...puh och man måste ha tungan rätt i mun om man skall sy dem. Älskar att brodera ,men tyvärr så har man ingen större användning av dem och det är ju inte speciellt hippt med broderitavlor. Men jag tycker om dem och jag vet att det är inbroderat mycket tankar och funderingar i alla hundratals stygn. Jag har gjort tavlor till barnen men det har inget intresse av dem hahahaa. Men jag har i alla fall gjort dem och haft dem i tankarna när jag broderat så för mig så betyder de tavlorna jättemycket. Nu har jag en till Millan...som passar henne perfekt. Den kommer nog att ta 2-3 år skule jag tro och det kommer att finnas mycket kärlek i trådarna. När jag såg den så tänkte jag direkt på lillan då den heter Princess Asleep och det är ju hon en hejare på vår lilla Törnrosa. Lägger in en bild så får ni se.....
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela