myma.blogg.se

En blogg om att leva och komma ur skuggan.

Åh äntligen tillbaka..

Publicerad 2013-03-04 08:01:48 i Allmänt,

Det har varit fel på blogg.se under helgen och jag inser att jag har bloggabstinens. Både att skriva och att läsa,
Men nu lite kort om helgen. Den har varit bra men bitvis småkämpig. Känns futtigt att komma och prata om dessa små "problem" när folk försvinner i slukhål!!! eller dör runt om vår jord.
 
Men så är det och det kan vara ok det oxå. Hursomhelst så har jag ju bestämt mig för att varva ner. Det har gått bra att gå hem och ta ledigt lite då och då. Men det svåra ligger i att varva ner i hjärta och själ. Att känna en stress när man bara sitter är väldigt jobbigt men bör bekämpas. Jag har verkligen jobbat med detta i helgen. Har fått mkt gjort men försökt att bara göra trevliga saker. Men lätt nääääääääää. Det bevisar bara för mig, att detta är superviktigt. Sen så blir det vissa upptäckter som inte är så roliga att "se" och känna och inse framförallt. När man stressar runt blir resultatet till sist varken bra eller särskilt effektivt. Det måste oftast göras om eller omvärderas. Usch får nästan hjärtklappning av att bara tänka på detta.
Men jag fortsätter kampen hahaha för kamp är det. Sen så är det en annan märklig sak som uppstått...sötsug.
Jag är så fruktansvärt sötsugen och värst blir det när jag försöker jobba med att varva ner, omprioritera och liknande. Jag förklarar det med att hjärnan blir konstig och förvirrad, när den får jobba på annat sätt och får någon form av kollaps hahahaah. Har säkert fikat 10 ggr i helgen. Druckit kaffe och ätit ur frys och skafferi. Tur är att jag inte har så mkt fikabröd hemma. Men hittade lite annat smått och gott istället.....hmmm...

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela