myma.blogg.se

En blogg om att leva och komma ur skuggan.

En dag som "rinner" iväg..

Publicerad 2013-03-12 18:05:00 i Allmänt,

Ibland så tycker jag att tiden går lite väl fort, speciellt mellan middag och sänggåendet. När jag var tonåring så tyckte jag att tiden kröp fram och i skolan så stod den stilla....Men nuförtiden är den inställd på speed..
Vet inte om det beror på att det finns så mycket man måste göra och sånt man vill göra. Måsten räknar jag som tvätt, städ, blomvattning och liknande. Vill göra kategorin är pyssel, bakning, bokläsning osv. Nu är det faktiskt så att de flesta måsten är ju självskapande. Man kan faktiskt skita i måsten men det mår jag inte bra av ,för då är det inte avslappnande att göra ,vill göra grejerna. Så helt plötsligt så är måste ett vill...oj så förvirrande
.
Nä skämt åsido så har min måstelista kapats vid fotknölarna. Hade förr om åren en gigantisk lista för att?? ja du nu kommer ett sanningens ögonblick... TADA jo därför jag trodde att om det var stökigt och oordning så signalerade jag att jag var en dålig människa. Ja så var det. fikabröd skulle alltid finnas helst 5 olika. Gardiner skulle bytas var 5 vecka i nästan hela huset. Yta,Yta ,Yta...nu sitter jag här i en hårig tvåa med kattsand under fötterna och sängen obäddad...utveckling??!!
 
På den frågan måste jag ärligt säga ja visst är det så. Helt bekvämt... nej. Men om jag hade strävat lite mindre efter ordning (Lyckades aldrig) så hade jag kunnat krypa runt på golvet med barnen mer och njutit av dem istället.
 
Men samtidigt så vet jag att det är inte bara min börda utan så många medsystrars börda. Lite av en generationsgrej att det är kvinnans plikt att det ska vara prydligt och rent. Mr Muscle skall vara hennes bästa vän...
Men å andra sidan så har jag nog fel för det är nog ännu värre nu. Föräldrar jobbar arslet av sig för att få det där vita utställningshemmet med den där snygga inredningen som möts på varenda tidningshylla i affären. samtidigt som deras små skall trippa runt i moderiktiga, miljövänliga och tåliga kläder med giftfria leksaker (Hhahaha skrev först liksaker..hahaha) Ojojoj upptäcker nu att jag har eoner av tid som jag inte behöver lägga på sånt som inte är viktigt hhhmmm .. tänkvärt....

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela