myma.blogg.se

En blogg om att leva och komma ur skuggan.

Fredag morgon

Publicerad 2013-03-08 07:47:00 i Allmänt,

Jaha då är det fredag. Igår ringde äldsta sonen och berättade att han var sugen på att fara och luffa runt i Asien, Nya Zeeland och Australien under några månader. Nu var detta inte aktuellt förrän i början av nästa år men det är inget jag jublar över direkt. Skulle vara orolig hela tiden och ännu mer sedan han sa att han nog skulle fara själv och se vilka lirare som han kunde lära känna!!!!! Mördare eller oansvariga haschrökare eller andra läskiga kryp. Ja listan är lång och nu funderar jag att ta tjänstledigt och följa med lite på avstånd. Vill han så skall han göra det, så att han inte ångrar sig en dag då det kan vara svårare att komma iväg. Så visst ger jag honom mitt stöd trots att det kommer att ge mig ännu fler grå hårstrån.
 
Har aldrig varit någon större äventyrssökare kanske för att jag är en bekväm och lite rädd hemmakatt. att resa skall vara förenat med ngn form av bekvämlighet. Asien tror jag inte lockar mig så där mkt, möjligtvis Honkong där man kan shoppa dygnet runt. Nya Zeeland däremot skulle jag gärna fara till, där finns heller inga läskiga djur som det finns i Australien.
Nä nu önskar jag att det vore 2014 och att sonen har kommit hem.....

Kommentarer

Postat av: Farmor 2010

Publicerad 2013-03-10 09:27:15

ta nu inte ut nåt i förskott.....packa ner "katastrofkänslan" i en STOR kartong och slå in den fint så du inte frestas att öppna den:).....för den dagen den sorgen och vem vet kanske den dagen inte ens kommer....

Svar: Ja just det. Jag minns ju att du tipsade om just den grejen att göra små "paket" av negativa saker och sen ta dem i tur och ordning. Måste verkligen prova....Hursomhelst så verkar det smart,,
myma.blogg.se

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela