myma.blogg.se

En blogg om att leva och komma ur skuggan.

Journaling

Publicerad 2013-03-14 12:06:00 i Allmänt,

Vet inte om ni vet vad journaling är när man talar om det i scrapsammanhang? Som jag förstår det så handlar det om något som jag på svenska skulle kalla klippbok. Man har bilder eller texter som man skriver lite om. Det har ofta ett tema tex en resa, mat eller liknande. Jag har länge tänkt börja men inte kommit på om vad.
Tekniken tilltalar mig då det finns så mkt grejer till man kan använda. Små gem och kuvert och minifrimärken, biljetter osv. Det är det som är det kuliga med scrap det finns så mycket kul man kan göra även med små medel.
Nu har jag i alla fall kommit på vad jag skall göra en bok om. Vinglas på ställen jag varit...hahha ja det är säkert.
Jag var i princip nykterist tills jag var 40 år men sedan dess har jag upptäckt att jag tycker om vin. Sprit och öl är inget för mig och jag söker inte berusning eller att bli lite "ljummen" som folk uttrycker det. Nej det handlar om smaken och oftast räcker det med ett glas. Ibland så köper vi bara småflaskor, men gott vin säljs inte så tyvärr.
Åter till ämnet, jo jag har de senaste åren alltid tagit ett kort på ett vinglas på ställen vi besökt. Ja inte i vardagen utan tex på resor eller på platser vi tyckt om. Det blir en bok som jag kan bläddra i och fylla på med mer bilder och fakta om de platserna vi besökt. Sen så kan vi på ålderns höst läsa om vinet vi drack på Avenyn i Göteborg eller det glas vi drack ur vid Eiffeltornet. Nu måste jag vara lite ärlig och säga att på den restaurangen fanns det bara plastglas hahaha.
Låter inte det som en trevlig ide?? Vad skulle ni göra en bok om?
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela