myma.blogg.se

En blogg om att leva och komma ur skuggan.

Tisdag

Publicerad 2013-03-12 12:01:00 i Allmänt,

Ja idag är det alltså Tisdag den 12/3, för oss företagare så betyder datumet att det är momsdag dvs momsen och arbetsgivaravgifter skall inbetalas. Veckodagen brukar betyda att då har man gjort "bort" måndagen och du är fortfarande i början på veckan och har kanske koll på hur resten kommer att se ut. Man är ofta mer utvilad på tisdagar då man kanske gått och lagt sig i tid. Söndagar brukar det ju vara bra filmer och det blir lätt sent och man har fortfarande måndagmorgon i minne och vill vara lite piggare nästa morgon.
Idag så har jag en del att pyssla på med, lite viktiga telefonsamtal, lite räkningar och sånt nödvändigt ont att ta hand om. Skulle behövt köpa lite färg till skrivaren oxå men det hade jag tänkt överlåta till maken. Sen så antar jag att ett besök på affären för lite inhandling av matvaror vore på sin plats och lite nya tulpaner. Det är så härligt med tulpaner, hoppet om en vår börjar träda fram. Jag längtar verkligen till sommaren, att kunna gå ut utan att frysa eller åtminstone inte skaka av köld och hacka tänder. Nu är ju inte våra norrländska somrar känd för att vara allt för fantastiska med det blåser åtminstone inte iskallt. Nänu ska jag sluta pladdra och ta ta i resten av dagen....
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela