myma.blogg.se

En blogg om att leva och komma ur skuggan.

Tjolahoppsansa..

Publicerad 2013-03-26 18:16:00 i Allmänt,

Nu har vi varit ute och ätit en hamburgare,,smaskens. Jag skall på styrelsemöte(Bostadsrättsföreningen) strax och ikväll blir det nog lite xtra långt då det är många punkter på programmet. Därför iddes jag inte tänka på middagsfix och maken var lätt övertalad om att fara på Max och käka.
 
Egentligen så har jag inte tid att sitta i styrelsen men jag är så nyfiken och vill verkligen ha insyn i beslut. Det tar tid speciellt eftersom att vi i vår förening gör ganska mkt jobb själva. Då kan vi hålla nere kostnaderna och det innebär att vi har pengar till att utföra åtgärder för att försköna och hålla efter vårt område.
Det känns bra för allt är helt och fräscht och nyrenoverat. Men det innebär ju lite jobb men om man är flera så brukar det gå bra.
 
Idag så har jag packat upp massa varor och sopat trottoaren utanför butiken. Jag tror att jag bryter ihop om det kommer snö nu!!! Antagligen kommer det lite yrsnö men lägger det sig och blir skottningsbart så då skriker jag...Utanför vårt vardagsrums fönster så har jag en rejäl snöhög på ett par meter, ser alltså inte ett skvatt,,,urjobbigt då jag inte tycker om att känna mig instängd. Men ifjol var det mkt värre och jag vill minnas att det kom flera bakslag med snö...blääää
 
Läser bloggar skrivna av folk som bor i södra sverige och de bara pratar vår och hur underbart varmt och skönt det är...blääää för dom med...
Nu när jag skriver detta så är maken på väg ut och åka skidor..bläää för honom ...nej nu är jag inte snäll jag menar bläää för att han skall ut och åka på den förb....e snön.
 
Detta kunde vara från mitt fönster...suck

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela