myma.blogg.se

En blogg om att leva och komma ur skuggan.

Är det så konstigt då...

Publicerad 2013-05-19 13:34:05 i Allmänt,

Visst kan man förstå att främlingsfientligheten ökar, när man hör detta på radion. Nu kan det ju givetvis vara en ursprungsvensk som bytt religion, men om inte så förstår jag att folk blir förbannade. jag har i mitt tidigare arbete också stött på detta. Visst finns det även svenskar som är knasiga oxå, men då det gäller invandrare så blir det så mkt mer hätskt och irritationen ökar. Idag så hör jag alltså, att en man har fått skadestånd på 30 000:- kr för han inte kunde vara kvar på sin praktikplats. Han hade fått en praktikplats på kommunen men då han vägrade skaka hand med kvinnor pga sin religion, så kunde han ju inte jobba där, då man varje dag måste hälsa på kvinnor. Han måste ju tvätta sig varje gång och chefen hade sagt att det fanns tvättmöjligheter men han vägrade och kunde därför inte stanna enligt han själv och därmed fick han skadestånd. Idioter, dårfinkar och knasbollar. Jag vill inte bo i detta samhälle som tillåter sånt här knas. Kommer på måndag att köpa ett markområde och utlysa en fristat typ vatikanstaten.
 
I mitt tidigare jobb så var det så att vi försökta tänka mångfald och ta in både män, och kvinnor med både handikapp och invandrarbakgrund. Hade behov av personal och fick tag i en invandrad kille som blev jättesuperglad och sa att det var så svårt att få jobb och därför var han nu så glad över detta erbjudande. Han kom och vi skulle gå igenom arbetsuppgifterna, men där blev det stopp, Jobbet var alltså på ett boende med förståndshandikappade. Han kunde ju inte se bara armar eller ta i kvinnor pga sin religion. Minns att jag tänkte varför i hela friden sökte du detta jobb? Vad hade han tänkt göra då? Sitta och se på tv medan alla andra jobbade? Konstigt att han inte fick jobb då? eller?  Jag blir så trött på detta samhälle som är så flat och böjer sig fram och blir rövk....ad

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela