myma.blogg.se

En blogg om att leva och komma ur skuggan.

F´låt har inte skrivit..

Publicerad 2013-05-03 06:43:13 i Allmänt,

igår så fick jag massa fina tyger till gardiner. Jag kanske måste bygga ut mitt lilla dockhus till minst 15 rum. Tidseran jag försöker skapa , så var det ju lite murriga tyger och med ljus spets till. Lite svårt, då ja tycker om färg, men tygerna var fantastiska. Om jag inte har fel så är givaren kostymör på Norrlandsoperan, så det är fina grejer.
Jag sydde för brinnande livet igår, men jag syr ju för hand och vi pratar sömmar på ca 2-3 mm. Pilligt...Så det tar minst två kvällar för en gardin, kanske lite mer..Men kul är det.
För övrigt så är det bara bra med mig och de mina. Känner mig mer som att jag skulle vilja vara hemma och sy och leka istället för jobba. Men jag är nog inte ensam om den känslan.
Nu på morgonen så kommer min redovisningskonsult och vi skall fortsätta med bokföringen,,blääää. Jag har gjort mycket fel och nu skall det fixas. Sätter man in belopp på fel konton så blir det knas. Vilket är lätt då det finns kanske uppåt tio olika konton för tex förbrukningsvaror. Vad som står på helgens agenda är månadsavslut och avstämning och sy gardiner.......

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela