myma.blogg.se

En blogg om att leva och komma ur skuggan.

Fredag

Publicerad 2013-05-17 07:28:52 i Allmänt,

Så konstigt hur det kan bli. Jag är kanske ett barn av min tid. Jag var så lycklig över att fönsterna var rena och kände mig så duktig. När jag frågade dottern om hur det var med hennes fönster, så sa hon att hon inte bryr sig...Hon tittade på dem och konstaterade bara, inget problem ??? Vet inte hur det gått till? Hur kan hon inte bry sig, vet inte riktigt om det är bra eller dåligt. Men i hjärtat så säger det att det är bra på ngt vis, för då är hon inte styrd av hur det bör vara.....Men lite konstigt är det, att acceptera sådant som sitter i min ryggrad och som jag på ngt vis anser att man "måste" göra. Hon har inget sådant överhuvudtaget och jag antar att då har jag lyckats att forma henne till en egen fri tänkande varelse och det är ju faktiskt ganska bra jobbat.
 
Det har på sätt och vis varit både min och barnens fars mål att de skulle tänka själv och ta ansvar över sitt handlande och liv och förstå dess konsekvenser. Jag kan konstatera att mina "små" är verkligen individualister hahahaha. Det är bara deras mamma som inte hänger med....i utvecklingen.
 
För övrigt så kan vi nu konstatera att det är fredag och att solen lyser och att jag är på väg till jobbet. Har mkt att tänka på, så lite splittrad känner jag mig i dag. Det är pengar/ekonomi,framtid, sommarens försäljning, vad vill jag, hur blir det då? avstämmning av första kvartalet,,,,,osv.
Vad jag egentligen behöver är lite "lillprinsgos" så att man får ngt annat i huvudet. Vi måste i alla fall träffa dem lite i helgen känner jag. Lillan kommer förbi på lördag med sina föräldrar. Men hon är ju inte så kommunikativ ännu hahaha.
 
Sen så har jag tänkt pyssla i helgen och det skänker mig sådan sinnesfrid, samtidigt som man kan fundera lite...
Det enda som jag saknar med våra hus, är möjligheten som fanns med ett pysselrum...
Det var så roligt och härligt och man kunde låta saker ligga framme...

Kommentarer

Postat av: Sofia

Publicerad 2013-05-17 08:29:35

En dejt på söndag kanske? Måste ju testa hur det funkar med videosamtal också! :-)

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela