myma.blogg.se

En blogg om att leva och komma ur skuggan.

Pro and cons

Publicerad 2013-05-23 07:38:00 i Allmänt,

Ålder är en noja för många ngn gång i livet och har väl drabbat alla ngn gång. Min var när jag skulle fylla 25 oj vilken kris. Kändes som att allt var kört. Nu inför 50 så kan jag konstatera att livet har aldrig varit bättre. Nu handlar det om miina egna tankar om mig själv och mitt liv. Jag kan verkligen säga att jag lärt mig att omfamna mig själv, inse att jag har fel och brister men att jag även har gjort och kan göra bra och fina saker oxå. Jag är för tjock, har hängbröst, rumpan är praktisk men inte snygg direkt, är för surrIg och för impulsiv och....och....och. Men nu räcker det med negativitet och jag ägnar allt mindre kraft till att älta det.
 
Föredrar att se det goda, jag är inte sjuk och har ont, kroppen gör allt för att föra mig framåt. Tuttar och rumpa har tjänat mig då jag behövt dem och förtjänar att få slänga runt lite. Jag är oftast snäll och gör rätt mot mina medmänniskor. Tänk på om man drabbas av ngn sjukdom eller liknande vad skulle då en celluiter på låren betyda....inte ett smack. Kära vänner krama om dig själv, se på dig själv och om du inte än klarar av att omfamna dig själv ännu, så  tänk när livet och självbilden tynger att livet suger inte, det är bara den här dagen...
Den här damen skall verkligen få veta hur fantastisk hon är och hur fin hon är. inte bara fysiskt utan hon skall gödslas i sin självbild. Stolt och vacker som en tigerhona...
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela