myma.blogg.se

En blogg om att leva och komma ur skuggan.

Sköna maj välkommen....

Publicerad 2013-05-01 10:00:56 i Allmänt,

Godmorgon alla sköna...Har börjat med förrådet....när maken nyss steg upp så, var han iinte övertygad om att jag städade utan trodde mer att jag lekt mullvad och grävt upp hela lägenheten och förvandlat den till soptipp. Har även börjat med målning och klippning av tak, lite bokföring och sorterar i klädgarderoben.....hahaha ser ni synen ...kaos..
Men det är roligare tycker jag för till slut, kan det ju bli bra. Ja idag är det ju som sagt första maj. Då jag inte är så röd utan väldigt blå så kommer jag nog inte att gå i ngt tåg. Lite tråkigt att inte få demonstrera lite grann. Skulle gärna ha en dag i veckan då jag skulle kunna gå runt med plakat och tjoa till om alla vansinniga saker som jag anser förekomma i vårt samhälle. Barnbidrag till alla..näää bara till dem som behöver. Anser att har man en god lön skall det inte bli ngt bidrag. Alla som lämnar skit efter sig av sina raketer och smällare, skall huggas av en hand...De som inte blinkar när de svänger skall besättas med körförbud i två månader. Folk som är elak med barn och djur de skall hängas upp och ned och bespottas på torget....år det ngn som vill bo i min stat hahahhha
 
Gårdagen på jobbet var ganska tramsig. Fick inte ett dugg vettigt gjort och var helt enkelt lat. På aftonen kom My och Millan vilket gladde mitt hjärta. Gorumpan, hon var så söt och go. Glad och nyfiken. Sen gick vi till majbrasan, men den var en flopp det hade ju regnat en del och de kämpade med att få igång den men utan framgång så vi gick hem. Småprinsarna var där med sina föräldrar, men de var inte på ngt puss och goshumör. Såna gånger kan det vara lite svårt att ge dem distans, då man vill överösa dem med pussar. Men jag tycker att det är viktigt att de får bestämma det själv. Vi bestämmer ju det mesta i deras liv som vuxna så deras egen kropp och viljan av närhet måste få vara deras egen. Millan kommer nog att vara ännu mer bestämd,,,hahaha. Hemma var hon hur glad som helst och hade inget emot lite gos och puss. Men sen blev hon trött och då uppskattar hon inte ens att man ser på henne hahaah. Hon är svår att få att skratta om hon inte själv vill. Ser mest bara lite butter ut och mamma är den enda för henne.
 
Ja det skall bli så kul att få se vilken personlighet hon blir. Hennes mor var ju ett glatt barn som alltid var glad och nyfiken på det mesta. Skulle något provas så var hon först i kön oavsett om hon kunde eller inte. Nu blev lite upptagen återkommer

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela