myma.blogg.se

En blogg om att leva och komma ur skuggan.

Välkommen Tisdag

Publicerad 2013-05-15 11:15:00 i Allmänt,

Sovit gott, fast det blev sent, kl 23.30 gick jag och la mig???!! Vad jag gjorde är väl inte så svårt att lista ut. Maken byggde en jättefin säng och jag målade hyllor. Sen så fixade jag och ställde i ordning i köket så snart så kommer det en bild. Vi har dock inte gjort lister till alla rum. Jag vill ju har fina lister med fasning och de är ganska dyra så, jag kommer nog att få köpa lite då och då. Ikväll så är det dock pysselförbud för mig i alla fall. Maken skall slipa och putsa lite men jag måste jobba lite så att det inte läggs på hög och blir hysteri som förra veckan.
 Jag som trodde att vi såg slutet på bokslutet har nu gett upp och likt en zombie bara utför allt som skall fixas.
Men det går bra för min revisorskonsult är superduktig och jag lär mig mycket. Hon kommer nog att bli lite mer gråhårig men jag tror hon kommer att kunna förklara allt för mig på svenska. Ibland så skenar hon i väg och börjar prata termer men då ser hon väl paniken i mina ögon och börjar på lättsvenska förklara hahaha
 
I morse vaknade jag halv sex och har röjt bort allt pyssel så att jag inte frestas. Skall handla och städa till lite också. Brukar kännas så bra när det är gjort.
Är det ngn mer än jag som längtar efter lite altanliv? Vi som bor i Riksbyggens hus skulle få rabatt den 23/5 på blomstergården och det blir ju perfekt till morsdag. Jag brukar ju inte ha mer än några krukor, då vi är borta så mkt under sommaren. Men en pelargon eller två blir det väl. Är på bra humör idag känner jag så, det som finns på min ToDo- lista kommer att prickas av.....

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela