myma.blogg.se

En blogg om att leva och komma ur skuggan.

En eftertankens dag.

Publicerad 2013-11-02 09:01:11 i Allmänt,

Idag så tänker då åtminstone jag lite extra på de kära som gått bort. Men är jag den enda som får lite ont i magen? Jag vill inte dö? Jag vill inte att de jag älskar skall lämna mig. Jag vill inte tänka så....föredrar att tänka att de finns runt mig och inte nergrävd ngnstans. Tror på en existens efter döden. Hur kan jag inte förklara, men att andevärlden finns är jag säker på. Det är en dag med mixade känslor, helt klart. De som gått vidare, ville nog heller inte dö...Men jag vet som sagt inte vad som skulle vara värre. Att jag själv dog eller att maken gick före? Huvva vilka otäcka tankar. Nä nu säger vi så här: Döden...döden..döden och nu går vi vidare till ngt mer lättsamt och lättsinnigt
 
Idag skall vi/jag äntligen få träffa pojkarna. Längtar så jag får, prill i magen. Hoppas att de är på humör för kramar, för jag saknar de där gosekramarna som de ger.
 
Barnen är fortfarande en stor central del i våra liv. Inte som tidigare då de var den centrala delen hahhhaa. Man känner stolthet över dem rätt ofta. Tycker att de fattar kloka beslut, eller blir glada då de gör ngt som får en att överaskas. Sen så är det lite underligt hur småsyskonen aldrig blir helt vuxna. Jag tänker på de yngsta som är en pojke och flicka, när de gör ngt "vuxet" så blir jag så himla stolt...hahahaa urfånigt för de är ju vuxna. Men man ser dem som små livet ut skulle jag tro. En gång så träffade jag en äldre dam som absolut ville visa ett kort på sin "lilleson" som hon var så mäkta stolt över. Hon höll fram kortet och sa- Ja jag tror han var 63 år på den här bilden...
tror nog att de kommer att bli så även för oss. Man ser på de äldre som förståndiga och ansvarsfulla och har kanske mer krav på dem. De yngre kommer nog alltid att betraktas som små och kommer nog att få känna det haahaha. Sen har vi mellanbarnen....de som man alltid har dåligt samvete för. Men de har en gigantisk fördel att de sällan sätts under lupp och granskas av föräldrana lika hårt. De kan göra lite som de vill hahaha.
 
Nu till ngt annat. Vi jobbar idag ,men det blir nog en ganska lugn dag skulle jag tro. Sen ska vi på middag och kvällen skall ägnas åt dockskåp och lite annat pyssel som måste fixas till i morgon. För då skall vi göra klart inbjudningskorten...pust. Blir nog en heldag med allt möjligt skulle jag tro. Nu skall jag snart väcka maken och lacka lite småstolar till cafét. Gjorde ett bord igår så nu är det bara ett kvar att fixa. Men jag har inget byggmtrl så jag hoppas att jag hinner kvista iväg och fixa det under dagen. Vi hörs.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela