myma.blogg.se

En blogg om att leva och komma ur skuggan.

Fredag 1/11

Publicerad 2013-11-01 07:08:17 i Allmänt,

Ja då var det fredag idag och fredagsmuuuset är ett faktum. Viggo sa så när han var liten, att sitta nära och kramas var musigt. Gullrumpan....åh vad jag längtar efter dem. På lördag skall vi dit och äta middag, vilket känns så skönt och trevligt. Sen brukar jäntan göra efterätt mmmm...vilket inte brukar vara helt fel haahha. Ja vi har verkligen fina ungar, vilket vi är mer än stolta över. Vi är som gammfolke jag och maken då vi ofta sitter och säger hur bra vi har det med våra fina ungar.
Idag så vaknade jag som vanligt och bestämde mig för att röja lite här hemma och dammsuga. När man täljer och slipar och bygger blir det lite "skräpigt"  hahahha och det skräpet tycker kissarna att det är kul att slira runt i !
Jag målade och spackla och kapa och hade mig hahaha och det var så trevligt. Dan hjälpte mig med benen som måste handtäljas. Jag kan själv, men han gör det finare och när jag gör det blir det alltid lite blod.......
 
Sen fick jag hem gummimasken, som jag skall ha till skyltsöndagen. Dottern skall vara tomte på affären och det är så kul att se folks reaktioner för masken ser väldigt äkta ut. Förra gången så var det en man som höll på köra in i ett träd med sin cykel, när han såg My i skylten hahahaha. Det roligaste är att när man har masken på sig och tittar i spegeln blir man lite rädd själv hahhahaa.
 
Vi väntade igår på spöken men inga kom. Förutom tre tjejer på ca 13-14 som gjorde bort sig totalt. Vi bor på gaveln och då är det väldigt frestande att hitta på djävulskap. Men snacka om att de såg dum ut igår. Dan satt i rummet och jag stod i köket alldeles vid fönstret, för att plocka bort lite skräp från blommorna. Det var ganska mörkt i köket....Hursomhelst så går de på gaveln och slår hårt några gånger på fönstret och skall sen springa runt hörnet och gömma sig....dvs utanför fönstret i köket där jag stod. De kommer snabbt runt hörnet...fnittrande och helt plötsligt ser de mig, hahahahaah vem skrämde mest. Fnittret dog ut och av mig fick de bara en blick som sa: idioter......oj vad de sprang på sina styltor till skor. Kan bara hoppas att de vrickade fötterna, de små tuperade tonårsmonstren....
Kommer jag inte att bli en perpekt surkärring? Jag känner mig nästan lite stolt hahahaah
Nä nu måste jag tömma kattlådan och diska, lite vi hörs.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela