myma.blogg.se

En blogg om att leva och komma ur skuggan.

101013

Publicerad 2013-10-10 07:28:18 i Allmänt,

Torsdag- en favvodag. En dag kvar på veckan och man kan börja linda ihop denna veckas alla dagar och förvara i minnenas arkiv. Åh kära vad poetiskt och ödesmättad det där lät hahhaa
Gårdagen kändes som om den var fylld av tankar och delbeslut. Men jag tror ändå att en del beslut måste vända och vridas på ibland för att man skall vara säker på att det blir rätt i slutändan.
"Panduro! var på besök och var väldigt engagerade i att ta reda på om vi skulle köra vidare. Ja det kan jag förstå, då butiken är stor i deras ögon. Men nu hänger det väl mest på om jag vill och har lust och just lust är viktigt i företagande.
Så nu skall det räknas och vridas och vändas på tills det har ruvats klart och vi får se vad som finns i ägget.
Jag beskriver det precis så att jag känner mig som ett ägg och att jag vet inte vad som finns i ägget..en kyckling eller en slaguggla. Så jag ruvar och vrider och vänder så länge....
Modern var på radion igår. Hon har under flera år hållit i kaffekokning och kakbak på äldreboendet hon bor på.
Varje onsdag så träffs så många som kan och fikar och surrar. Sen ett år tillbaka så kommer det en man och en gitarrist och de spelar och sjunger tillsammans.
Fast egentligen så är det nästan varje dag som hon fixar kaffe och de träffs. Ibland så kokar hon palt eller steker strömming och bjuder på. Men det var kul att radion var på besök och uppmärksammade det hela.
Idag så skall maken göra en ögonoperation, så det innebär lite farande hit och dit med bilskjutsande. men det kommer nog att gå bra att jag smiter iväg en stund.
Nä nu kan jag inte sitta här och slöa till utan iväg ini duschen och kom ut som en ny människa. Lite kaffe och vrooom iväg.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela