myma.blogg.se

En blogg om att leva och komma ur skuggan.

Ärtsoppa och pannkakedag

Publicerad 2013-10-24 07:14:43 i Allmänt,

Ja så sa man om torsdag, när jag var barn....Tyckte inte om ärtsoppa då men nu är det ok. Men hävdar fortfarande att soppa är inte mat....endast ett komplement. Apropå mat så minns ni Hasse och Tages monolog om Grynkorv? Att det beror på betoningen på ordet grynkorv som avgör om det är ett skällsord eller ett kärleksord?
 
De som känner mig vet att jag brukar säga en del konstiga smeknamn på min make. Oftast ngt med grisar eller grodor då jag tycker att de är väldigt söta. Det är stundens ingivelse som skapar orden och i morse så kramade jag om maken när han stod och fixade frukost med orden. -Jasså står smågrisarnas konung här? Sagt med kärlek och ömhet hahah Då svarade han- Nej det är de stora svinens hövding....
Han är van att få bli kallad både det ena och det andra och vet att det är spontant och inte elakt.
Men nu ngt positivt för mig. Jag somnade så gott igår och snarkade tydligen jag oxå. Så skönt att sova, det skulle jag gärna vilja göra mer hahhah
När jag var sjukskriven så sov jag mer på ett dygn än jag var vaken ibland. Jag sov så gott på dagarna och har aldrig förr eller senare sovit så gott. Jag kunde när somhelst säga:-Jag går och vilar lite.....
En vän lät brodera en kudde till mig med de orden....då jag under en tid bara "vilade" så fort hon ringde.Nu är det som vanligt igen...dvs kan inte lägga ikull mig och bara slappa. Jo i stugan går det hur bra som helst. Då kan jag vila en hel dag utan problem. Hemma är det oftast ngt annat som måste göras och då talar jag inte om hushållsjobb hahaha det görs alltför sällan det med.
 
Ikväll så blir det medlemsmöte på området och jag skall fixa fika? Men bakning näääää,,,det blir Ica som står för den insatsen hahahah.
Bakar nästan aldrig ngt nuför tiden inte ens en sockerkaka, Men jag skall göra några chokladkakor, kanske nästa vecka om jag får en stund över. Det är en sort som jag redan som barn var förtjust i. Det är en vanlig kaka, med hasselnötter på och de brukar kallas sega chokladrutor. Jättegoda...både till kaffe och mjölk hahaha Det värsta är att jag ingen karaktär har på dessa......jag har blivit en sådan gottegris, smågodis, gärna lakrits på helgerna. Men det värsta är att jag vill ha ngt varje dag.....förra veckan gick ett marsipanpaket sönder på jobbet. Jag bryter en bit till kaffet varje dag efter lunch......ja jag vet att det låter hemskt,,,,men det är gott.
Oj nu är klockan redan 7.15 dags att bege sig......Ha en bra dag
SMASKENS ..HAHAHAHAHAH
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela