myma.blogg.se

En blogg om att leva och komma ur skuggan.

Men tjena, tjabba hallå...

Publicerad 2013-09-25 07:20:27 i Allmänt,

Jag är vaken och nästan klar för dagens arbete. Först till butiken och sen mer pappersjobb. Men vi/jag gjorde nästan klart igår allt så det är mest, olika koller och kompletteringar kvar. Gårdagen var lång och på kvällen så kändes det tom tungt att gå upp ur soffan och gå och lägga sig. Måste vara höjden av lathet.
Dan kom bara hem vid 5 och åt sen tillbaka till jobbet. Själv så hade jag städdagsförberedelse att syssla med. Vi planerade vad som måste göras och gick runt och kollade av området. Sen författade jag ett utskick så i eftermiddag kan jag lämna ut lappar i brevlådan. Det är med stolthet jag kan säga att det var inte mycket att fixa, området håll i militärisk ordning hahahah..
Nä men skämt åsido så är vi duktiga att se till att det är fräscht och snyggt. tycker det gör mycket om det fattas plattor eller ngn ränna hänger snett osv. Sen så påverkar det oxå värdet på fastigheterna.
 
För övrigt så skulle jag behövt städa här hemma och eventuellt tagit ner sommargardinerna i köket!!!!. Men i vanlig ordning så känns det trist att sätta upp gamla gardiner utan man vill ha nytt och fräscht. Sen så seglar det upp en ny insikt. Jag har för mycket blommor? Jag har skött om dem med andra ord och det är för mycket.
Sen så är det inga problem att ge bort dem till några av våra ungdomar. Men i ärlighetens namn känns det som om jag dömer dem till döden och kan inte välja vilka som skall gå......Fjantigt dilemma, men inte helt lätt att gå från den insikten till handling, för mig i alla fall.
 
Är väldigt fjantig med växter överhuvudtaget. Är ju inte så jättebra på att sköta dem som behöver mkt omvårdnad. Men om de dör så vet jag att jag gjort mitt bästa. Men en del växter kan se för hemska ut hemma hos mig. För jag kan inte slänga dem om det finns en endaste liten grön detalj kvar. För det betyder liv hahhahahaa tjollrig javisst. Så det har hänt att det står flera krukor med svartbruna blad och sen en liten grön fläck, på rad i fönstren.
 
Blommande växter dör på rekordtid och man kan nästan se att de sträcker sina små blad i spjärn mot dörrkarmarna när jag går in med dem i huset. En säker död......huvvaligen vilket drama som spelas upp.
Dan tycker att jag analyserar för mycket.......och det har han kanske lite rätt i, men tankar snurrar hela tiden.
Men så helt plötsligt så kan jag vara oerhört nonchig och bara snöra och slänga och inte vara ett dugg känslosam. Kära maken blir helt förvirrad när jag svänger och far så där. Men å andra sidan så brukar han säga att det blir sällan tråkigt och enformigt och att det ibland kan vara spännande att se hur det svänger och far. Han är ju en väldigt stabil person och för att han inte ska växa fast där han står så kan det vara bra med lite tjofadderittan. Själv så betraktar jag honom som min totempåle hahahaah jag tillber honom och dansar lite runt runt och kokar ihop ngt sattyg och har det lite trivsamt. Kanske jag skulle fråga om jag får måla och dra lite streck här och där??? Hahaahaa när jag skriver detta så ser jag honom framför mina ögon hahahaa Han skulle säga- Nej det blir inget sådant......hahahaha men jag älskar honom ändå eller just därför.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela