myma.blogg.se

En blogg om att leva och komma ur skuggan.

Onsdag 11/9

Publicerad 2013-09-11 07:46:34 i Allmänt,

Ja nu är det årsdag på bombattacken mot World trade center i NY. Min fd man fyller femtio idag. Hipp hipp hurra för honom. Han och hans sambo är nu i Turkiet och njuter av värmen och maten. Ja det är konstigt hur livet förändras. Jag tror inte att ngn av oss skulle kunna säga hur det kom sig att han och jag levde ihop så pass länge och har tre barn ihop? Vi hade ett underligt äktenskap, som var byggt på att vi hade ganska lika värderingar och samma eller då i alla fall lika humor. Vi var oxå vetgiriga och intresserade av samhälle och historia och tyckte tex om att vandra på kyrkogårdar. Men för övrigt så var vi så okompatibla som ngn kan vara. Men vi fick fantastiskt fina ungar och även om vi inte skulle vilja leva ihop idag så tror jag att varken han eller jag ångrar vår tid tillsammans. Det är en skön känsla att inte ångra saker man gjort. Försöker att betrakta händelser på det sättet, för det mesta så funkar det. 
Men ibland måste man eller jag stanna upp och gör "bokslut" i mitt liv. Har ett stort behov av det och mår inte bra av inte reflektera över livet. När jag var yngre så överanalyserade jag nog alldeles för mycket, men idag har jag nog lärt mig att fundera mer lagom hahhah
Min telefon har "rymt" ngnstans, den finns hemma, men var???. Batteriet är slut och jag kan inte hitta den???åh vad jobbigt Men jag får ta tag i det sen. Just nu är jag så trött i kroppen och knoppen att jag verkligen behöver vila. Det skall bli skönt att få åka iväg en vecka och bara pilla navelludd och vila och göra "bokslut".
Har inte packat en pinal än och ärligt talat så har jag mängder att gör idag. Revisorn är ett som säkert kommer att ta några timmar. Sen måste det handlas lite åt mamma som behöver mat och även kissarna skall få lite mat inhandlat. Sen ett besök på banken och de sista fakturorna och...och....
Man skulle kunna tro att jag legat på latsidan, men det skall gudarna intyga att det har jag inte gjort. 
Igår var vi barnvakt åt Milou medans mamma var och hade träning. Det var jättemysigt, inte helt fel att bara va med henne och inte bara rusa runt. Utan oxå därför hon var så avslappnad med oss. Hon kan ju vara väldigt avvaktande och det är bara mamma som duger. Igår så kändes det för första gången att det var helt ok att vara med oss. men en av kissarna höll på få bägge sina öron avslitna. Snabb som en blixt tog hon tag i öronen när morris gick förbi och tokdrog åt varsitt håll. Kissen skrek och millan skrek. Hon blir så frustrerad så fort hon ser ngt som har ansikte och är mindre än henne. Hon blir så ivrig men vet inte riktigt hur hon skall gå vidare i mötet så att säga. Likadant är det med gosedjur och dockor. Skall bli mysigt att få vara med henne nu på semestern.
Vi hörs mina vänner och på återhörande.
Hit skall vi...
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela