myma.blogg.se

En blogg om att leva och komma ur skuggan.

Godmorgon på Er alla och ...björnarna

Publicerad 2014-04-14 07:24:53 i Allmänt,

Ja idag så är det Tiburtiusdagen dvs den dag man säger att björnarna kommer ur idet. Så jag kommer inte att vara ute i skogen idag heller......
Det är även 102 år sedan Titanic körde på "isbiten" och sjönk. Jag är ju lite knasig som kommer ihåg datum och år för saker som hänt, men kan komma hem från ica och glömt det jag skulle handlat......
Märkligt att jag kommer ihåg sådant som är historiskt,men glömt vilket år vi gifte oss.
Nåja man kan ju inte vara helt perfekt för då blir man tråkig hahha och då kan då jag säga att tråkig är jag inte.
Helgen har varit väldigt lugn och snuvig. Kära maken kom hem på torsdagen redan och var hängig och fredagen var tuff,så han låg i princip hela lördagen. Igår så var han på benen och hjälpte mig med pallen. Vilken pall säger kanske ni då? jo jag har tagit hem en lastpall från jobbet som jag skall hänga på altanväggen och odla i. Men då behövdes det bottenplattor, så att jorden stannar kvar. Nu funderar jag bara på om man måste förodla persilja och sådant inne först???eller kan man så direkt???? jag vet ju att det finns olika sorter och kvalite, men det lutar åt att jag kommer att blanda upp med persilja och dill och gräslök med lite blommor och att jag kommer att så....
Minns när jag hade trädgård och jag odlade i mass ochdet stod lådor överallt i veckor inomhus. Gick väl bra i vårt stora hus men inte här i vårt lilla krypin.
I fredags jobbade jag och det gick jättebra i mina ögon. Så jag hyser hopp om att det skall gå bra denna vecka oxå. Jag är ju i början av bokslut och det är inte roligt. Så mycket papper som skall kollas och hittas och dras ut och jämföras och etttusenmiljoner verifikat att granska. Pärmar hit och dit och gorm och stök. Helt i onödan tycker jag själv då jag tycker att det räcker med att in och ut stämmer, och då måste väl resten se bra ut oxå eller?????
Det är en sådän här gång man skulle uppskatta enskild firma eller handelsbolag.......lite lugnare med det.
Från det ena till det andra så tror jag att jag har hittat kläder till bröllopet i augusti. Ute i god tid? javisst men det skulle vara skönt att slippa den biten i sommar. En blåblommig lite längre klänning blir det nog. Inte ngn som jag normalt skulle köpa, men som jag tycker passar till ett bröllop. Men jag kommer nog att behöva nya skor....visserligen har jag blåa crocs men.....det passar nog inte till. Jag diggar verkligen crocs, tycker de är sköna och praktiska och himla bra. De är ansedda som töntiga och fula, men det struntar jag högtidsfullt i då jag inte är ngn modeidiot när det kommer till skor. Är i egentligen totalt ointreserad av skor och har dem oftast tills de trillar av i trasor. De senaste jag har haft hade stora hål under foten men de satt så skönt och undvek man pölarna så funkade de helbra hahahaah Nu har jag investerat i ett par nya och de kommer att tjäna mig väl.
Måste dock ha nya vinterpjucks, men dit är det ett tag till så jag avvaktar. Nu finns det ju vintercrocs att köpa, med teddyfoder. Men jag tror att jag passar på dem.
Tänkte ni skulle få se hur pallen kan komma att se ut i sommar...
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela