myma.blogg.se

En blogg om att leva och komma ur skuggan.

Torsdag och snart helg igen...

Publicerad 2014-04-24 07:13:59 i Allmänt,

Jobbade igår och det gick mkt bättre än vad jag trodde det skulle göra. Efter jobbet var det meningen att vi skulle fara på försenad uppvaktning men jag var helt slut i knoppen. Kunde inte fara för då hade jag aldrig orkat göra lönerna och då hade nog inte mina kollegor varit så nöjd om de inte fick lön. Jag hade gjort det mesta och det var bara lite småfix kvar innan det var klart. Sen så var det godnatt....
Sonen i Asien ringde tidigt i morse och var på väg till ett större sjukhus då de tyckte på mottagningen där han varit tidigare att han började bli blå????? Ja nu är det nära till jag sätter mig på ett plan till Vietnam.....febern hade gått ner så jag tror att det vänder nu. Men det tyckte tydligen inte de....men jag tycker mig minnas att det var så när han var liten. I min värld så är det inte så konstigt att huden blir blåaktig när man varit uppsvälld som en ballong och då borde det bli som blåmärken i huden. Jag är ju i princip utbildad läkare med tanke på så många sjukhusprogram som jag ser. Jag väljer därför att tro på att det inte är någon fara längre. Han skulle ta in på hotell nu i tre nätter med ac och dusch. Kan bara tänka mig hur vidrigt det skall vara i 36 graders värme med feber och ingen ac.  
Idag blir det jobb igen och lite nervös är jag nog....men jag kommer att ta lite pauser och göra andra saker tex putsa fönster om det börjar bli svajigt.
Vi behöver handla oxå så det blir nog en liten sväng dit oxå. Vi ska till stugan i helgen då det är årsmöte i föreningen. Sen på söndag kommer sonen från Uppsala och då blir det fest med ngt gott förhoppningsvis.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela