myma.blogg.se

En blogg om att leva och komma ur skuggan.

Busy busy Bee....

Publicerad 2014-08-21 07:08:30 i Allmänt,

Mycketatt stå i men inte så mycket att jag inte hinner med att göra ngt varje dag som jag vill göra. Var till mamma igår ich vi handlade och åt lunch och hon gjordeen tårta till kaffet ute i den gemensamma lokalen. Hon har fåglar inne hos sig?? Ja hon har alltid tyckt om småfåglar av allaslag. I Gäddträsk så hade hon flera tama som kom in och satt på hennes axel. Nu är det mest sparvar och finkar och de är verkligen kompisar. Det bajsas en del så hon får torka av mest hela dagen. Men jag förstår faktiskt att det är både intressant och fascinerande. Först blev de rädd när de kom in då de såg mig. Men efter ett tag så kom de inflygande och var det ngn som förirrade sig så tog mamma fast dem med handen och bar ut dem. Hon gillar inte när de flyger omkring bland hennes blommor i köksdelen hahaaha. Det var mest fågelungarna som var vimsig och de var jättesöta, fortfarande lite duniga.
Var till dottern på aftonen och fick smaka på hennes bullar. Mycket goda enligt mig och maken och skulle gärna ha fler hahahah. Vi var en tväris på Jula och köpte arbetsbyxor då det var ngt som hon önskat sig. Snygga var de: Lila med svarta fickor och de var tydligen sköna oxå. Idag skall jag jobba med lite papper och till doktorn och tömma några lådor i en byrå som skall forslas upp till stugan. Vi hörs väl av senare...
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela