myma.blogg.se

En blogg om att leva och komma ur skuggan.

Kära värld så fort tiden går...

Publicerad 2014-08-14 09:58:15 i Allmänt,

Har varit ledig hur länge som helst och det går hur bra som helst. I ärlighetens namn så trodde jag att jag skulle krypa längs väggarna, men det känns som om jag har massor att pyssla med. Idag är nog den dag jag har minst att göra på min lista hahaha av todo. Skall fara och se på golvet som äldsta flickan lagt in alldeles själv. Hon håller på att renovera om äldsta prinsens rum och jag är så nyfiken på hur det ser ut. Sen skall jag göra ett mkt märkligt matrecept: Korvpannkaka??? kan bli hur läskigt som helst eller så en hit. Betala lite räkningar och posta brev. Ja idag blir det en riktigt slappardag.
Maken har rakat av sig sin mustach!!! Mycket oväntat och orsaken kan sägas vara en skäggtrimmer inställd på rakning. Först såg han jättekonstig ut, men nu tycker jag att han kan ha så där ett tag. Men han påstår sig känna sig naken, så han är just nu nöjd över sin snabba skäggväxt.
Är fortfarande sjukskriven, men känner mig nu så ok,så ngn fortsättning blir det nog inte tal om. Har haft den bästa sommaren sedan början på 2000 talet och det får man väl säga är inte fy skam.
Nu närmar det sig Italien resa och valtider, vilket jag tycker är intressant. Tror inte att mina färger vinner i valet,men det är sakfrågorna som är intressant att följa. Sonen kandiderar till olika nämnder här i staden och jag hoppas verkligen att det kommer att gå bra för honom. Kommer nog att rösta på honom i kommunvalet hahaah fastän det är fel parti. Men moderaterna och sossarna är mest lika här i Umeå. Bara inte vänstern får större grepp än de har är jag nöjd. De verkar inte ha ngn som helst fast förankring i verkligheten. De är med i att fatta beslut, men blir det kritik så skyller de genast ifrån sig och säger att de ångrar beslutet. Knasbollar.....
Skall lägga in lite mer bilder men de ligger i paddan så jag gör det sen. Nu skall jag fylla i lite papper och sortera post. Tänk hur mitt lilla företag kan generera sådan mängd post??? 90% är dock bara kastvänligt.....Erbjudanden och kampanjer. Sen de här luringarna som sänds ut som fakturor och som det står med små små bokstäver "detta är ett erbjudande" det kommer även från serösa företag som jag är kund hos, så då måste man läsa ordenligt
Men nu.....tada....en kopp kaffe....
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela