myma.blogg.se

En blogg om att leva och komma ur skuggan.

Lördagmorgon

Publicerad 2014-08-02 07:58:11 i Allmänt,

Vaknade efter en natt som jag faktiskt sovit gott. Troligen för att det inte var så ini bängen varmt,efter den rejäla åsk och hagel och tokregn som kom igår afton. Middagsfrämmande hade jag igår, när 2 söner och dottern med familj kom förbi. Lillan hade en av kreationerna som farmor sytt. Jag vill oxå ha en sån (sätter in en liten bild så ni föstår modellen)
Den som farmor sytt är hundra gånger sötare och då har ni inte sett klänningen. Hur fin som helst och hon såg ut som en liten docka. Bra jobbat farmor <3
Sy på maskin är ju inget som kan skrivas upp på mitt CV, men jag kan kanske limma ihop ngn snygg kreation???
Igår så fortsatte bröllopsförberedelserna och det som inte får hända ...hände. Bläcket tog slut....här skyller jag naturligtvis på maken som inte köpte en stor bläckpatron.....
Nåja det får fixas idag. Skall iväg och titta på skjorta och eventuellt väst med en av sönerna idag så då får jag väl inhandla en patron och dra ut  resten inatt.......
Kära maken kommer hem idag och det blir trevligt att träffa det lilla livet.
Pandurokatalogen har kommit och den är ju lite av min bibel. Brukar vara helt frånkopplad och sluka den från pärm till pärm. Men har haft så fullt upp så jag har bara hunnit halva....Så jag har lite mysig egentid kvar...Men just nu så prioriteras allt möjligt annat.
Jag skall ta lite kort så ni får se allt jag gjort. Men tänkte vänta tills efter bröllopet.
Det är ju en hel del som skall fixas nere i Uppsala oxå. Dukar ,karaffer, servetter, blommor, bakning, drycker, mat, matlagning, dukning och säkert en massa till. Men vilket trevligt slut på det hela. Tänk att min son skall bli äkta man, det känns väldigt högtidligt och jag kommer antagligen gråta floder. Är ju en känslomänniska och när det blir för mkt, då kommer tårarna lätt.
Det blir nog lite shopping oxå skulle jag tro....inte så svårt att förstå när jag har IKEA och stora shoppingcentran i närheten? Vi skall köpa typ bänkskåp!!! som vi skall ställa sängen på. Flytta om och fixa skåp i förrådet och ställa in mina dockskåpspryttlar under sängen. Vårt förråd blir rörigt på några sekunder, inte bara för att jag kan stöka till på två röda.. utan för att allt vi äger och har finns därinne ...plus miljarder saker till. Det är med andra ord mycket grejer och en del används sällan men tar onödig plats och ser det rörigt ut så spelar det nästan ingen roll hur mycket man än anstränger sig att hålla golvet fritt. Men min förhoppning om att sätta in skåp och att det då ser mindre rörigt ut är hög. Så det blir projektet efter hemkomsten. Men nu skall jag dricka en kopp kaffe och sen ta bort lite efter gårkvällen och sätta igång med packning......för i gryningen bär det iväg.
 

Kommentarer

Postat av: Elena

Publicerad 2014-08-02 10:49:52

Det är inte utan att man blir lite nervös att du ska hinna allt i tid, eftersom det låter lite omöjligt! Hoppas allt klaffar för er och att ni hinner njuta också!

Svar: Helt fantastiskt men jag blev klar igårkväll. Precis allt....jäsikens vad tid det tar, även om det inte är tokavancerat.
myma.blogg.se

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela