myma.blogg.se

En blogg om att leva och komma ur skuggan.

Godmorgon alla nära och kära

Publicerad 2014-12-23 07:35:58 i Allmänt,

Här kommer julfriden och hetsen i vågor. Butiken rullar på och där går det finfint,,,tjohhoo det gillar jag. Allt är bara bra med oss och nu kan snart tomten komma lufsande med sina renar. Maten är snart inhandlad och klar och nästan allt är inköpt och lagat. Skinkan griljerades av maken igår och ikväll skall vi på tomtemiddag hos våra småprinsar, så mysigt och då har jag tänkt att bara njuta av julfrid.
Klapparna är inslagna och lämnade dit de skall och kisse springer ut och in som vanligt. Men med den stora skillnaden är att jag har en sådan skön känsla i magen av att snart ....kan jag bara andas ut och sitta och pilla navelludd ett tag och fundera ut nya dumheter och pyssel....skratt.
Lite bygg på dockhuset kan kanske fylla mina dagar....hmmmmm så trevligt.
Sonen ar dock på mindre bra humör igår då han lyckades bila upp golvet ner till grannen!!!!! Hahhaha grannsämjan är på topp i det huset hahahaahah. Men  värre vr att det blir fle lutning så han måste tydligen gjuta om hela hallen och det blivande badrummet....sa jag att han var moloken? Men han skulle upp till Borgafjäll och köra sin nya skoter i mellandagarna så jag antar att han blir på bättre humör då....
Imorgon är det alltså julafton och jag hade planer på att inte göra ngt alls då. Oftast är jag upptagen med både det ena och det andra i köket. Men nu har jag planerat om.....så nu tänker jag ha dagen så mycket som möjligt fri så jag kan åka ut till mamma ngn timme. 
Ha en underbar dag allihopa för det tänker jag ha och tänkte klä mig lite paljettig idag och lite mer glamorös....med tomteluva,

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela