myma.blogg.se

En blogg om att leva och komma ur skuggan.

Fredag och ikväll så börjar det...

Publicerad 2014-02-28 07:29:39 i Allmänt,

Ja jag erkänner vi skall titta på Lets Dance. Vi brukar se första och andra programmet....är det roligt fortsätter vi annars skippar vi resten. Förra säsongen såg vi inte klart, så nu hoppas vi att den nya är bättre.
För övrigt så är allt bara bra, jag planerar att ta några dagar ledigt och fara ner till sonen i Uppsala, Pratade med honom igårkväll och han blev glad över att vi skulle komma. Tänkte nämligen ta med mig My och Milou oxå, Kanske gå på IKEA och upptäcka mer av Uppsala stad. Åh så roligt att få komma bort lite grann. Ser framemot det jättemycket. Har ju längtat länge att få lämna kommungränsen och bara fara....
 
Igår afton fortsatte jag på projektet sy kaniner!!!! Skall sy ett par ursöta kaniner som jag tänkte ha som demo i butiken. Pilligt, men de kan bli söta. Är ju ingen stor artist när det kommer till detta område, men jag hoppas att det blir bra. Maken ville gärna hjälpa till med att fylla dem med vadd och det fick han så gärna. Han påstod att han var bäst på det...nåja alla har vi våra specialiteter. Det stora kraftprovet är kvar och det är kläderna till dessa två kaniner, hjälp hur skall det gå...fortsättning följer hahahaaha
 
Det finns dock ett moln på min himmel och som ger mig en tung känsla i magen. Sonen far på måndag ??!!!! Ut på sin 4 månaders tripp till asien. Känns inte bra, då jag oroar mig över alla tok därute. Jag tycker definitivt att han skall fara för att han själv vill det och jag är glad för hans skull. Men jag skulle föredra om han åkte charter eller tillsammans med ngn. Vill tro att det finns mindre tok som åker charter ?? jag menar jag åker ju gärna charter och jag är ju inte en galen yxmördare...eller?
Men det kommer att bli ett kraftprov på min navelsträng...hur långt kan den nå? räcker den ända till Vietnam? Det är tur det finns skype och facebook. Jag funderar på om han skulle märka om jag skulle smuggla ner en liten gps sändare i maten. Fast det skulle väl komma ut den naturliga vägen ....fort. Jag måste nog fixa ngt sätt att söva honom och få dit det på ngt vis. Har ju sett i agentfilmer på tv hur det görs. Kan bli trixigt utan att han märker nåt....
En annan kul grej som hände igår var att en av bloggarna som jag läser kom in i butiken och jag berättade att jag läste hennes blogg. Hon blev förvånad men glad. Hon är en ung mamma och jag är väl inte hennes målgrupp, men jag tycker det är kul att läsa hur unga mammor och tjejer ser på och tar sig an världen. Fast egentligen så är det ett tidsfördriv ungefär som att bläddra i tidningen att läsa bloggar hahahaa Ibland så bläddrar man bara runt. Personligen så trodde jag aldrig att jag skulle börja skriva så här. Men det blir som en dagbok och det är kul att gå tillbaka sen och se hur man tänkte och gjorde. Det blir kanske ngt att sysselsätta mig med när jag blir en gammal tant och förhoppningsvis lite klokare. Fast jag känner att satkärringen tar allt mer plats och det finns risk för att jag blir en surtant som gnäller som osmord dörr. Men hatt och stor väska ska jag minsann ha och den väskan ska jag vifta med och dunka in i alla på bussen precis som alla ungdomarna gör idag på mig när de kliver på med alla sina ryggsäckar muhhhaaaa. Akta er alla....
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela