myma.blogg.se

En blogg om att leva och komma ur skuggan.

Onsdag och hur skall detta sluta..?

Publicerad 2014-02-05 06:41:56 i Allmänt,

Jag är lite bubblig i magen......hmmm. Har ju magsjuka i min närhet och är lite osäker på vad min mage har för planer, så att säga. Har just nu en varm känsla i magen och luftbubblor. Brukar inte vara den som blir magsjuk i första taget men är mest orolig över att smitta mina kollegor. Nåja jag avvaktar en timme till.....
Vad har jag läst för idioti i VK idag då? Jomen där stod att handlarna inne i Umeå hade inget att frukta för Ikeas etablering på Västerslätt!!! Va har ni hört om en liten Ikea filial därute? Eller kan det vara så att de skrivit fel igen?
 
Man har ju alltid hört att man inte skall lita på faktan man hittar på Google, men sjuttsingen vet om inte VK smäller högre när det kommer till det. Varje dag kan man läsa syftningsfel eller annat som är helt uppenbara fel. Mycket dåligt. Apropå fel så fick jag hem Ellos igår och de hade ett erbjudande som jag inte tyckte var ngt bra om man skall gå efter texten:
För 49:- fick man köpa ett överkast. Men så här stod det...
Ett fint överkast som tvättas i 40 grader. 1 gång/kund. Va??? kan man bara tvätta det en gång???? eller kan bara jag tvätta det som köpte det en gång sen måste maken tvätta det alla andra gånger......Jättekrångligt hahahahaaa
 
Jag har oxå gjort ngt som andra anser vara näst intill ett kriminellt beteende eller åtminstone helt knäppt. Jag fick googla hur det går i säsong 5 i sons of anarchy???!!! Jag klarar inte av spänningen.....Jag har inga problem att läsa sista sidan i en bok heller för att se vilka namn som är kvar så att säga. Jag har en låg gräns när det gäller spänning och ovisshet och har nog haft det hela mitt liv. Inte när det gäller mitt eget vardagsliv eller liknande men allt som har med planering eller sparande till ngt eller så så blir jag väldigt obekväm och fatalistisk, Tror på karma och ödet. Så mina ideer om att om jag sparar ihop till ngt tex en husvagn,,,så kan man ge sig sjuttsingen på att dagen innan jag kan köpa min husvagn så blir jag överkörd av en buss....Ja jag vet att det låter knäppt men så ligger det till...
Nu skall jag avlsuta detta tjoller och gå och dricka lite te....tror inte att kaffe är en höjdare just nu....

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela