myma.blogg.se

En blogg om att leva och komma ur skuggan.

Besparingar var det...

Publicerad 2014-01-28 07:07:43 i Allmänt,

Jo igår så nämnde jag besparingar i kommunen. Vi lägger helt enkelt ner skolan, eller rättare sagt nuvarande system !! Tänk vad ett nytt system skulle spara pengar. Inga lokaler, ingen mobbing, ingenting av det elände som skrivs om dåliga skollokaler osv. En liten detalj är förstås att en hel del lärare förlorar jobben. Men inte alla....
Men säger ni då? hur skall då barnen lära sig ABC Vi gör som i Australiens vildmark, via radio? Det funkar ju utmärkt där och har gjort i alla tider. Tänk nu då vi har skype och allt annat fiffigt. Barnen får studiero och blir sedda. Skulle ngt av barnen har svårigheter skulle det märkas tidigare än i hel stor grupp. Fritids skulle finnas kvar så, kompisar skulle de träffa. Det innebär oxå att skoldagen blir mer effektiv och bara några timmar.
Jag är definitivt på den iden....Men skulle vilja modernisera iden, med att man i trean börjar med detta. Barnen hinner då få lära sig studieteknik och annat som behövs. Så himla smart. Jag hade gärna haft mina barn i en sådan skola.
 
Ja för övrigt så är det väl bara finemang. Gårdagen var det fullt ös på och kvällen tillbringades med att göra ordning pärmar för det nya året. Det bler mycket bra. Ser så prydligt ut motför mina tidigare handskrivna pärmryggar. Maken var och köpte en ny skrivare till jobbet så nu har vi 4 stycken hahahaha. En dålig , en för fakturor , en på lagning och en ny.....
Nu kommer den naturliga frågan varför så många??? Mitt svar är att jag blir galen när inte maskiner funkar....Vi har en som skriver ut jättefina bilder på men som hela tiden tuggar papper. Den näst nyaste är till kassan och funkar bra. Den som är på lagning skriver ut som om man tänker att en som har 2,0 i promille har skrivit tabeller. De sa att det skulle ta en dag att laga , det tog tre dagar... sen ringde de och sa att de skulle skicka den till Göteborg och det skulle ta en vecka...jomenhejsan det tror jag inte ett dyft på. Så därför införskaffades det en till.....
Idag så blir det jobb och ikväll så blir det fakturor. Det är inte så arbetsamt och går att göra sittandes i soffan. Kanske ska kolla tradera och läsa in mig på lite bloggar. Hade faktiskt tänkt ta det lite lugnt hahahaa törs inte skriva så där då det brunkar bli tvärtom haahahah.
Jag skulle kankse ha gått och gluttat i kylskåpet, på vad det innehåller och kanske skulle kunna bli middag i afton. Lax tror jag att det finns...så det blir nog lax och pepparotssås. Är lite godare med torsk, men tror inte det finns hemma. Eller så blir det ngt helt annat....
Såg förresten i dagens VK att man kunde gå in och se alla grannars eventuella domar på nätet. Man kan tex se om det finns ngn bov på gatan...Vet inte om jag tycker att det är en bra ide???? Vill jag veta det? Nja tror att det är mer elände med det än fördelar. Man kan  konstatera att den sidan kommer att bli välbesökt idag...tragiskt egentligen....

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela