myma.blogg.se

En blogg om att leva och komma ur skuggan.

Jag och mina koppar....

Publicerad 2014-01-12 09:42:21 i Allmänt,

Jag tycker om koppar och är rätt kinkig och köper nya hela tiden. Men återkommer ändå till mina favoriter. Den första bakifrån har jag fått och den är bäst till om man vill ha mkt kaffe så där rakt på. När man kommit hem och man vill ha kaffe nuuuuu... Den andra bakifrån har jag fått av en kollega och den är så fin och används mest sommartid eller när man vill bara sitta och filosofera. Den har fördjupningar för fingrarna, men maken vill inte ha fler......tycker den är för gullig och för tjock kant. Den första i främre raden är bara en bra allround kopp utan några djupa känslor, förutom att den har en bra kant och har en tunn känsla. Den andra är en favvis och kostade 5 kronor på Dollarstore och det blir väldigt gott kaffe och har en närmast perfekt kant mot munnen. Den sista har Viggo målat och använs oftast hela dagen, inte ngn toppenmugg förutom det att den är väldigt neutral och funkar. Skulle kunna köpa nya ofta men är väldigt noga med tjocklek och kantlutning. Tycker att olika koppar passar till olika tillfällen och tar aldrig en bara sådär utan väljer på morgonen. Har tre till som oxå har tre olika tillfällen de används. Nä nu ska jag dricka en kopp till och måla vidare på väggen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela